tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Långpass i solsken

Kategori: Allmänt, långpass

(null)

(null)

(null)

(null)

Hej!
 
Vilken underbar dag det var igår! Solsken, lugn och härlig helgdag!
 
Jag började förmiddagen med ett långpass i solskenet. Rundan blev ut till mina föräldrar (vi skulle dit hela familjen) med flera så omvägar. Jag sprang 29 km, tiden blev cirka 2.32. Jag lade inte två fartökningar under passet, den första efter 1.05 till 1.40 (i 35 minuter). Innan fartökningen låg jag på en kilometertid på 5.30-6.00, under fartökningen så låg jag mellan 4.30-4.50. Sedan blev det lugnt ett tag igen för att ytterligare en fartökning mellan 2.05-2.20, under ökningen låg jag på 4.40-5.00 i fart. Det var ett härligt pass, jag kände mig stark. Fartökningarna gick bra. Jag sprang på varierad terräng, grusväg och asfalt. På vissa partier hade inte all is smält ännu medans på vissa var det helt torrt och fint. Jag sprang förbi konstsnöspåret i skidstugan. Där var fortfarande mycket snö men inte längre åkbart. Såg också några söta lamm på bete. När jag kom fram till mina föräldrar körde jag lite styrka. Det blev 100 situps, 100 rygglyft och 105 armhävningar.
 
När sedan familjen kom gick vi tillsammans ned till en backe vid sjön som vi kallar blåsippebacken. Det fanns blåsippor. Vi lade oss på marken och njöt av solskenet = härligt! Sedan gick vi tillbaka åt gott och bastade.
 
Under mitt långpass lyssnade jag på Everlöf och Månströms senaste avsnitt av podden. De pratade mycket om en resa de precis gjort till Prag halvmarathon. Hur man kan känna under vissa delar av loppet. Det var mycket man kände igen sig i och lite nytt också som man kan tänka på. Den podden är så himla bra, de kompletterar varandra så sjukt bra! Hade varit kul att åka med och springa ett halvmarathon eller Marathon utomlands någon gång!
De pratade också om den där produkten coldzyme som ska hindra och lindra förkylningar. Det låter väldigt intressant. Ska fundera på om man kanske ska testa det?
 
Ha en bra fortsatt helg allihopa!
 
Kram 

Kommentera inlägget här: