tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Tidig morgonträning på gymmet!

Kategori: Allmänt, morgonträning, styrketräning, träningsschema

(null)
Hej!
 
Efter en inledning av dagen av att klockan ringde 04.00 (eller natten) och sedan iväg till gymmet för styrketräning mår man sjukt bra! I eftermiddag blir man nog lite slö men nu är man på topp. Idag var jag själv på gymmet. Det kom ett par stycken när jag hade tränat och duschat klart. Tråkigt men ändå skönt då man kan köra vilka övningar man vill utan att något är upptaget. När jag duschat klart cyklade jag hem och käkade frukost och sedan cyklade vi hela familjen till skola, förskola och jobb!
 
Igår körde jag ett intervallpass. Det skulle bli ett kort pass men blev visst 1.05 ändå. Wilhelm (min son) följde med mig och cyklade och plockade blommor medan jag sprang. Det gick bra även om han blev lite trött. Jag började med 10 minuter uppvärmning. Sedan körde jag 4 min intervall - 2 min jogg - 3 min intervall - 2 min jogg - 1 min intervall - 1 min jogg - 1 min intervall - 1 min jogg - 2 min intervall - 2 min jogg - 3 min intervall - 2 min jogg - 4 min intervall - jogg en stund och lite gå. Efter det körde jag en kortare backe 10 gånger upp och ned och avslutade med lite nedjogg på cirka 10 minuter. Det blev ett bra pass!
 
Resten av veckan... fortsättning följer senare! 

Nu är jag tillbaka 😊
Resten av veckan ser ut enligt följande: 
Onsdag: vila
Torsdag: simpass (morgon), löppass-tröskel (em)
Fredag: extra lättare gym med barnen
Lördag: långpass 3-3 1/2 timme
Söndag: vila
 
Kram

Kommentera inlägget här: