tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Långpass i soluppgången :)

Kategori: Allmänt, långpass, morgonlöpning

Hej! 

Igår var det dags för långpass. Jag ställde klockan på 04.30 och kom iväg runt 05.00. Det var en skön och ganska sval morgon. Så det var ett härligt löpväder. Jag körde också med min nya klocka. Det gjorde passet ännu roligare!!!
 
(null)

Bilden under här var passets outfit. Körde med ryggsäcken, anledningen till det se nedan.
(null)

Dagen före passet var min bror och hans familj på besök hos oss. De bor annars i Lund och skulle åka hem senare på den dagen då jag sprang långpasset. När de var hos oss glömde deras dotter Lykke, 3 år sin kanin. Hon är även mitt gudbarn. Vad gör man inte för gudbarn... Jag stoppade kaninen i ryggsäcken och tog rundan förbi mina föräldrar och lämnade den på deras biltak. Gissa om hon blev glad. Det kändes bra att göra en sådan sak för någon. Mina föräldrar bor cirka 1,5 mil utanför staden.
(null)

Jag började med jogg i passet på en fart runt 5.40 min/km i 15 km. Sedan ökade jag farten. Då körde jag en mil på cirka farten 4.48 min/km. Sedan lugnt igen på en fart runt 5.50 min/km i fem km. Sedan en fartökning på tre km i 5.00 min/km. Tillslut 3 km i runt 6 min/km. Hela passet blev på 3.10.56 och 36,10 km. Snittfarten blev 5.17 min/km. Detta passet kändes mycket bra. Det gick ganska lätt och fartökningarna kändes helt ok. Jag är även supernöjd med snittiden! En sådan dag vill man ha när det är dags för tävling!
 
Kram
Kommentera inlägget här: