tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Jogg och långa backintervaller

Kategori: Allmänt, backintervaller, familjen, fiske, semester

Hej! 

Idag var jag och hela min familj i mina föräldrars torp. Det var en härlig dag, men den gick så sjukt fort! 
Vi badade, fiskade (mycket). Vi fick både mört, stora och små abborrar och två små gäddor. Sedan tog jag också en löprunda. Jag började med uppvärmning i ca 30 min. Sedan finns det en backe som visade sig vara 800 meter lång. Jag visste att den var lång men inte så.., Tänkte köra fem gånger i den. Men benen eller låren gjorde ont efter förra långpasset, det blev dock lite bättre efter två intervaller. Det var också jättevarmt och jag började känna av huvudvärk. Så det fick bli 4 intervaller. Varje tog cirka 4 min och 20 sek. Joggen ned tog ca 6.15. Jag var som högst uppe i en puls av 173. Men den sjönk snabbt. Efter en minut drygt efter att jag nått toppen var den nere på 120. Sedan joggade jag tillbaka till torpet. Hela passet tog cirka 1 timme och 15 minuter. 
Hade förresten mina "nya" skor utan att få skoskav 🤗
Bilden under är när jag stretchar efter passet. 

(null)

Igår var hela familjen på yoump i Jönköping. Barnen har velat åka dit länge. De tyckte det var kul. Själv tyckte jag det var super tråkigt! 😬 Lite kul var det väll kanske att titta på dem och de andra som var duktiga och gjorde många volter. Innan vi åkte hem käkade vi på Max och åkte till A6 och köpte bröllopskläder till barnen. Min bror ska gifta sig i höst. 

(null)

Kram! 😘
Kommentera inlägget här: