tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Flera olika pass i ett :)

Kategori: Allmänt, Löpning

Hej!
 
Vad tiden går, jag hinner inte med att skriva om träningspassen...
I helgen körde jag ett intervallpass. Hela passet var i 1.26.35 och jag hann nästan 18 km. Jag började med uppvärmning och sedan körde jag 4 min intervall - joggvila 2 minuter - 3 min intervall - joggvila 1,5 minuter - 2 minuter intervall - joggvila 1 minut - 1 min intervall - joggvila 30 sek - 30 sek intervall - joggvila 30 sek. Sedan körde jag allt igen fast omvänd ordning och sedan allt en sista gång samma ordning som första gången. Så det blev som en trappintervall.
 
(null)
 
(null)

Igår körde jag också ett löppass. Då var jag ute i 2 timmar och 15 minuter. Jag började med en uppvärming. Sedan körde jag backintervaller. Backen var 400 meter och tog 2 minuter att springa upp för. Jag körde i set om tre gånger och upprepade setten tre gånger. Så tre gånger tre, alltså nio backar. Sedan nedjogg. Under nedjoggen så stannade jag fem gånger och gjorde 20 armhävningar varje gång.
Det blev ett bra pass!
 
(null)
 
(null)

Ha det bra!
 
Kram
Kommentera inlägget här: