tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Personligt rekord :)

Kategori: Allmänt, träning

Hej! 
 
I fredags sprang jag VP citylopp. Ett lopp på en mil i Vetlanda. Jag är supernöjd. Kom fyra men slog min rekordtid på milen. Jag sprang in på 41.31 (enligt min klocka, enligt deras 41.34 - men jag stod några meter bakom startlinjen). Under loppet kändes det jättebra. Det är klart att det var jobbigt ibland men inte jättefarligt. Jag tror inte att jag hade kunnat springa fortare men jag hade kunnat springa lite längre i samma fart. Hade några medtävlande som vi hjälptes åt att hålla farten. Vädret var lite varmt men annars bra, det regnade vid start. Bilden här under är på min ena son när han sprang.
 
(null)
 
Sedan på lördagen alltså dagen efter testade jag en ny träningsgrejs. Det var gruppträning som skulle starta här i Eksjö. Det var kul men passar inte mig till 100 procent av olika anledningar att träna med andra. Båda att ha en speciell tid men även att inte kunna bestämma själv vad man ska göra och hur länge. Men någon gång senare i livet kanske :)
Här under är en bild på oss som körde!
(null)
 
 
På söndagen, alltså dagen efter ringde klockan vid 05.30. Inte så tidigt men det blev i alla fall ingen sovmorgon. Jag skulle upp och köra långpass. Jag var ute i 3 timmar och 20 minuter och hann väll nästan 37 km. Så det var ett bra pass. Jag körde utan fartökningar utan joggade bara på och lyssnade på radio.
 
(null)
 
 
 
 
 
(null)
Ovan här är jag efter långpasset.
I måndags var jag på gymmet och körde ett intensivpass på 30 minuter överkropp. Det vill säga mage, rygg och armar. Intensiv blev det för att jag skulle på sonens föräldramöte efteråt.
 
Igår tisdag blev det vila efter många dagar med tuffa pass.
 
Kram
Kommentera inlägget här: