tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Raportering av flera träningspass :)

Kategori: Allmänt, Löpning, fiske, semester

Hej! 
 
Nu har jag samlat på mig flera träningspass igen och inte hunnit rapportera in dem här. I Lördags cyklade jag ut till Brännemon och körde uppvärmning - det tog cirka 30 minuter. Sedan körde jag 15 km i terräng, det tog 1.17.04. Försökte hålla hyfsat tempo. Sedan joggade jag ned i 15 minuter och sedan cyklade jag hem. Hela passet tog ungefär 1.58.33. Jag blev mycket varm så på hemvägen så svängde jag förbi badplatsen vid campingen och tog ett dopp :) Det var mycket skönt!
 
Sedan i måndags så hade jag tänkt att köra ett kombinerat pass på morgonen med löpning på bandet på gymmet och styrketräning. Jag gick upp tidigt och var först på gymmet som ni ser på bilden under. Jag började med löpningen. Värmde upp i 2 km. Sedan körde jag 1 km intervaller med 500 meter jogg mellan som vila. Jag hade tänkt att köra 10 stycken. Jag körde varannan intervall i 4.30 min/km fart och varannan i 4.20 min/km fart. När jag började närma mig 10 stycken så bestämde jag mig för att köra 12 stycken så det blev det. Sedan lite nedjogg på det. Hela passet tog 1.45.30. Efter det var jag helt genomsur av svett och inte mycket ork kvar. Så jag bestämde mig för att spara styrketräningen.
 
(null)
 
I måndags efter min träning packade jag och barnen ihop lite saker och åkte till mina föräldrars torp. Min man stannade hemma och städade mm. Vi stannade där i två nätter. Min bror och hans familj och mina föräldrar var också där. Det var härligt att vara vid vattnet i denna hetta! Vi badade och fiskade mest. Jag och barnen var ute flera gånger med båten och fick 17 abborrar sammanlagt (en riktigt stor). Barnen fick också massa små mört och abborrar med metspö från bryggan. På tisdagsmorgonen körde jag också ett träningspass. Jag började med att jogga i cirka 30 minuter. Sedan simmade jag i sjön 30 minuter (ungefär 1 km). Jag tränade på att crawla, det blir ju inte så ofta på sommaren då simhallen är stängd. Sedan körde jag styrketräning ute i gräset vid sjön. Jag hade tagit med mig hantlarna. Mina föräldrar och min bror körde också löpning och simning.
 
(null)
 
(null)
 
Efter passet fick man ta sig en härligt god frukost, se bilden under. Lite lyx med räkor till! Det gäller att njuta nu av sista veckan på semestern.
(null)
 
Kram
Kommentera inlägget här: