tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Långa intervaller och julförberedelser!

Kategori: Allmänt, Långa intervaller, bingolotto, julmys

Hej!
 
Vilken otroligt härlig helg detta har varit! En lugn helg med träning, umgänge med delar av släkten, framför sig har man ett helt jullov, ingen stress utan bara lugn och ro! Precis som det ska vara. Det enda som har stressat mig är min yngre son som tjatar om att spela antingen spel eller innebandy hela tiden... men det hör väll till...
 
Igår var det lördag och då började jag dagen med att köra ett löppass på morgonen. Jag värmde upp i 10 minuter sedan körde jag långa intervaller, 8 minuter gånger 6 stycken. Mellan som vila gick/stod jag i två minuter. Sedan joggade jag ned i 6 minuter. Det blev ett bra pass. Även om jag var seg. Jag kom 30-40 meter kortare mot vad jag brukar göra på dess intervaller. Men det tog sig lite på slutet och jag i alla  fall närmade jag längden jag brukar vara på...
 
(null)
 
Sedan åkte vi till en gympasal där min mamma arbetar. Där träffade vi delar av min släkt. Vi lekte skeppsbrott, hoppade höjdhopp, spelade innebandy m.m. Det var jättekul! Speciellt skeppsbrott. Jag klarade 1.20 i höjdhopp. Det trodde jag inte... Min bror klarade 1.50! När vi lekt en stund käkade vi pizza och sedan bastade vi. När vi var klara åkte vi hem till mina föräldrar och fortsatte att umgås. Det var mycket trevligt!
 
Idag är det söndag och vi var en snabb sväng på stan på förmiddagen och gjorde lite små ärenden. Annars har jag bara varit hemma idag. Jag har bakat bröd och knäckebröd, städat, fixat tvätt, slagit in julklappar m.m. Det har varit en lugn dag!
 
Här följer lite bilder på våra julförberedelser:
(null)
 
Pepparkakshuset gjorde vi för några dagar sedan. Visst ser det smaskigt ut! Det är en färdig sats...
(null)
 
Dessa tomtar ska alltid stå i köksfönstret!
(null)
 
Denna fina tavla hittade jag bland julsakerna. Det fanns en perfekt spik att hänga den på också. Jag blev sjukt sugen på att sy korsstygn när jag såg den. Det är så kul och var så länge sedan!
(null)
 
Här är vår gran. Den är alldeles för tät om du frågar oss! För att inte det skulle vara tillräckligt så hade den även vält när vi kom hem från mina föräldrar igår kväll. Den låg på golvet men typ en miljon barr under och julgranskulor lite här och där över hela golvet... Men vi lyckades välta upp den och snygga till den. Sedan lade vi några stenar på julgransfoten så får vi se om det hjälper :) Tror inte den blir kvar länge efter julafton.
(null)
 
Denna söndagskvällen har vi tillbringat på samma sätt som vi gjort de senaste åren den 23 december, med bingolotto. Det har blivit en trevlig och mysig tradition. Min man griljerade skinkan så vi fick smaka på den. Sedan fick vi även testa årets julgodis, det var mums! Tyvärr blev det inga större vinster även om vi var nära på både resor och bilar. Tror nog att det var många som var det... Men jag vann en nyårslott på min, jippie! Jag som gärna vill lägga tid på att spela en gång till förutom dagen före julafton... Min yngsta son vann två sverigelotter. Annars var det dåligt med vinster...
(null)
 
Hoppas ni andra har en lika lugn och härlig start på denna julen som jag har haft. Utan stress och bara kunna njuta. Det är så det ska vara! Imorgon kommer typ hela min släkt av dem som är i stan. Det är nämligen egentligen min mans sidas jul detta år men hans pappa bor utom lands och är inte hemma så därför blir det med min sida även detta år. Så vi har bestämt att vi ska vara hemma hoss oss. Så det ska bli riktigt kul att fixa all julmat! Fixar kort på det imorgon!
 
God jul!
 
Kramar
Kommentera inlägget här: