tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Huvudvärk

Kategori: Allmänt, Löpning, huvudvärk

Hej!
 
De senaste fyra dagarna har jag vaknat med huvudvärk som har hållit i sig hela dagarna. Det har varit mycket jobbigt. I torsdags tränade jag ju ett varierat pass och det gick jättebra. Jag vet vad huvudvärken beror på och det är stress. Jag har mycket på jobbet just nu. Att jag är säker på att det beror på det är då jag för ungefär två och ett halvt år sedan blev jag sjukskriven för stress. Jag gick inte in i väggen utan hann stoppa innan det blev så. Men jag var sjukskriven en liten period helt om det var ca två månader och sedan gick jag tillbaka först på 25% och sedan ökade jag mer och mer. Även om det är jobbigt att känna samma symtom igen så är det skönt att veta vad det är och kunna göra något åt det i tid denna gången. Jag ska prata med min chef imorgon.
 
Nu över till det som gjorde att värken försvann idag. Jag har varit seg och trött hela helgen. Men av egen vilja och mycket bra pepp från min man kom jag ut på en löprunda. Det var varmt ute och solen sken. Jag joggade en runda på 1 timme och 40 minuter. Det var så skönt och man mådde så mycket bättre efteråt. Bättre än alla värktabletter som finns! Som sagt var den turen gjorde att huvudvärken släppte :)
 
Nu har jag precis planerat upp min träningsvecka för nästa vecka. Jag gjorde så för några månader sedan att jag på söndagar planerade upp och skrev ned passen jag tänkte köra under kommande vecka. Ska testa det igen och se om det funkar, så här blev det:
måndag: styrketräning
tisdag: vila
onsdag: löpning 1 timme 15 minuter - snabbdistans
torsdag: simning - morgonen
fredag: styrketräning
lördag: löpning 1 timme - intervaller
söndag: vila
Känns som en ok vecka. Det blir ju inget långpass under veckan men ibland får man vila från det också!
 
Såg förresten på Mästarnas mästare nyss. Malin Everlöf var ju helt klart bäst! Så duktig på grenarna de gjorde. Hon har varit en förebild för mig när det gäller löpning. Jag lyssnar på henne och Petra Månströms podd om löpning. Den kan jag verkligen rekommendera. Sök på Everlöf och Månström som hittar ni!
 
Kram
Kommentera inlägget här: