tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Tidig morgonträning

Kategori: Allmänt, Löpning, löparsnack, morgonträning, simning, styrketräning

Hej!
 
Det har blivit mycket lugnt sedan lördagens träningslopp. Det har inte blivit någon träning alls fören idag. Det värsta är att det är ju så himla svårt att inse att man kan missa ett pass och behöver inte ta igen det...
Idag gick jag upp 03.45, käkade gröt och drog till gymmet. Där sprang jag 50 minuter lugn jogg på bandet i 6 min/km fart. Sedan körde jag 40 minuter gymträning. Efter det tog jag cykeln till simhallen och simmade i 40 minuter. Det kallar jag en aktiv start! Sedan har jag varit hur pigg som helst hela dagen :) Men jag tror att ikväll räcker det nog med att sätta sig i soffan för att somna.
När jag sprang på bandet och tränade på gymmet lyssnade jag på en podd som heter löparsnack. Den är mycket bra, massa spännande teman. Idag lyssnade jag på delen som heter "hälsa kontra prestation". Ett mycket spännande avsnitt som känns mycket aktuellt för mig. Det fick mig att börja fundera och även komma till vissa insikter. De pratade om att få balans i livet och må bra. Man ska tänka över varför man tränar och var man vill nå med sin träning. Vill man träna för att må bra eller för prestationer. Ofta är det så känner jag att man läser och hör hur olika idrottsmän och kvinnor tränar. Man tänker sedan att man vill göra som dem problemet är bara att man plockar från alla och då är det ju inte realistiskt att få ihop allt. Man måste ju också tänka om målen man har satt upp är ok mot den tiden man har att lägga ned på träning. Det är skillnad på att träna flera gånger om dagen och mellan bara vila och äta. Mot att arbeta hela dagen och sedan träna på det. Det är också viktigt att tänka på vad är viktigast i livet...
Jag tycker att detta är supersvårt. Jag vill må bra, träna mycket, prestera och imponera på andra... Det går inte ihop sig riktigt. Men jag tränar hela tiden mentalt på att tänka varför jag gör saker och det ska vara för att man vill inte för att man ska visa för andra att man kan och klarar det.
Sedan är det ju det där med samvete också. Man vill hinna träna mycket och göra ett bra jobb. Men man vill också vara med barnen. Det är inte lätt när barnen säger att:
- Måste du träna nu igen...
Men det får man väll leva med. Jag vet ju att jag blir på dåligt humör om jag inte får träna.
Är det någon som känner igen sig i mina tankar? Det kanske till och med är någon som kan ge mig något tips  på vägen!
Kram
Kommentera inlägget här: