tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Arbetsvecka 20

Kategori: Allmänt, Löpning, crawl, fiske, långpass, tröskelpass

Hej!
 
Oj oj oj vad mycket det har hänt sedan föregående inlägg. Det var ju faktiskt en vecka sedan... Ibland blir det längre mellan gångerna. Jag har hunnit med en hel rad med träningspass också. Vädret har ju också varit otroligt, fint och varmt. Det är klart att det blir lättare då :)
 
I tisdags var jag som vanligt på gymmet på morgonen. Jag körde ett normalt pass med lite baksida, armar, mage och rygg. Hela passet på ungefär 1 timme och 20 minuter.
 
I onsdags körde jag Malin Ewerlöfs favoritpass. Jag värde upp i 31.27 sedan sprang jag på löparbana. Jag började med 3 km tröskelfart 12:11 tog det. Sedan vilade jag i 2 minuter. Sedan 2 km tröskelfart på 8:13 - 2 minuter vila - 1 km i tröskelfart, 3:58 - 2 min vila - 500 meter i tröskelfart 1:53 - 90 sek vila - 500 meter i tröskelfart 1:51 - vila 90 sekunder - nedjogg i 21:43. Det blev ett rejält pass. Det är även mentalt jobbigt med tröskelintervallerna. Även om de blir kortare och kortare. Testade de nya skorna men fick ett hemskt skavsår på ena hälen så det blir till att åka och köpa compeed.
 
I torsdags morgon så simmade jag. Det blev lite uppvärmning och sedan 10 gånger 50 meter intervaller. Fem med paddlar och fem utan. Sedan lite nedsimning.
 
I torsdags körde jag ett löppass. Jag började med uppvärmning på drygt 15 minuter. Jag utgick från simhallen. Sedan körde jag backintervaller. Först fyra långa backar a´1 minut och 55 sekunder (ungefär), sedan fem av varje på medellång backe på cirka 55 sek och korta backar på cirka 25 sek. Jag alternerade mellan den medellånga och den korta. Sedan avslutade jag med ytterligare en backe. På tillbakavägen som tog ungefär 20-25 minuter körde jag två minuter jogg - ett stegringslopp på cirka 100 meter - 20 armhävningar, allt det gånger fem. Sedan joggade jag resten av vägen tillbaka. Vila mellan backintervallerna blev ju självklart gå och jogg nerför. Det blev ett bra pass. Jag var riktigt trött efteråt! Se bilden under här när jag kom tillbaka till omklädningsrummet i simhallen.
 
(null)
 
Idag söndag ringde klockan precis som förra söndagen klockan 04.00. Lite svårt att komma upp då jag sover så sjukt dåligt när jag vet att jag ska gå upp tidigt. Men jag kom upp, käkade frukost, borstade tänderna, tog på mig löparkläder och förberedde allt. Sedan gav jag mig iväg runt 5-tiden. Det var precis som förra veckan en fin morgon när solen höll på att gå upp, se bilder längre ned. Rundan blev en omväg till Hunsnäsen sedan fyra varv runt den och sedan en omväg hem. Jag började första 1och en halv timmen i långpasstempo. Runt 6 min / km. Sedan ökade jag från 1:30-2.30 till 4:45-5:00 fart / km. Det kändes bra. Sedan sexfart igen i fem minuter - snabba farten i fem minuter och sedan resten långsamt = 10 minuter. Sedan var jag hemma. Hela passet blev 2:50. Det var sista riktiga långpasset innan Stockholm Marathon.
 
 
(null)
Jag efter passet :)
(null)
Jag under passet. I bakgrunden ska Eksjö stad synas med kyrka och vattentorn. Men det syns tyvärr inte :(
(null)
Precis i början av passet när solen höll på att gå upp.
(null)
Jag hemma efter passet :)
Resten av dagen fick jag vila en liten stund (barnen var hos kompisar och lekte och min man lagade mat :) ) Sedan åkte vi till Långanäs och badade först vid badet och sedan vid en stuga som min mamma och hennes syskon äger. Det var mysigt även om barnen var trötta efter lek med kompisarna. Vi fiskade också och käkade fruktsallad och paj som gammelmormor kom med. En bra "sommardag".
 
Hoppas alla ni andra har haft en bra helg!
 
Kram
Kommentera inlägget här: