tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Lopp och familjetid

Kategori: Allmänt, tävling

Hej! 

Idag fredag körde jag ett mycket kul lopp i Skullaryd utanför Eksjö. Det hette Lagårdsrännet. Det fanns olika klasser. Barnen sprang 2 km, sedan fanns det 6 km, 9 km och en cykelklass på 14 km. Starten på loppet var en mycket tuff och lång backe. Jag har aldrig sprungit detta loppet tidigare utan bara hört talas om det. Det är ett mindre och glädjefyllt lopp. Verkligen att rekommendera. Mycket trevligt och glada hejande människor och funktionärer. Barnen körde sitt lopp först och det gick jättebra. Jag sprang med ena sonen och min man med andra. Den store slog den lille precis (kanske var tur). Sedan var det vår tur. Som sagt var så var starten tuff med backen uppför. Det kändes i benen när man kom upp. Redan på toppen av backen hade jag skaffat mig en liten ledning till nästa tjej på 9 km rundan. Sedan var det bara att försöka hålla det. Det var ett mycket trevligt men jobbigt lopp. Man sprang genom flera hagar och ängar. Det var mjukt underlag och högt gräs på vissa ställen. Men det var ju lika för alla. Hade en svacka mellan 3-7 km nästan. Det kändes tungt. Men jag lyckades ändå hålla farten och kom in som första tjej i mål några minuter före tvåan. Det var enormt skönt och kul! Jag sprang in en tid strax under 39 minuter. Sedan var det prisutdelning. Alla som kom 1:a i någon klass fick gå fram först och välja pris. Jag tog ett hemligt paket från elon. Det var en plattång. Så det var ju kanonbra! Barnen fick också priser. Den store sonen fick simfötter och den lille sonen fick inlines. Mycket bra priser.
 
(null)
Detta är jag och en barndomskompis. Hon vann tjejklassen på cyklingen. Trevligt att träffa henne, det blir inte så ofta!
(null)
Stolta barn med sina priser!
(null)
Här är prispallen med de vuxna. Alla som kom etta på någon av distanserna.
 
På lördagen åkte jag och min lille son till Jönköping. Jag behövde nämligen köpa ett par nya löparskor. Tiden börjar också bli lite knapp för att jag ska hinna att springa in dem till Stockholm Marathon. Sedan var det också så att inlinesen som han vann var för små till honom så vi behövde köpa ett par nya :) Han blev så ledsen när han märkte det... Det blev som vanligt ett par asics. Tror jag alltid nästan har haft dem och varit supernöjd. Ett par nimbus blev det. De var jätteskönt så det känns mycket bra!
(null)
 
Jag köpte även lite nya löparkläder. Det var längesedan jag uppdaterade den garderoben. Det blev ett par långa taights, en t-shirt, ett linne, en löparjacka, två långarmade löpartröjor och två sport-bhar.
 
(null)

En mycket bra början på en långhelg. Både med lopp och familjetid!
 
Kram på er!
Kommentera inlägget här: