tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Morgonpass med både intervaller och styrketräning

Kategori: Allmänt, korta intervaller, morgonträning, styrketräning, vabb

Hej!
 
Igår ringde klockan vid 04.00. Visst självklart är det segt precis när man ska gå upp men jag har kommit in i det nu efter att jag gjort det någon gång i veckan många veckor. Det är härligt att komma igång tidigt, man kan tänka på det och vara nöjd hela dagen sedan. Det var kyligt att cykla till gymmet denna morgon, termometern visade -8 grader. Inte så farligt kan det låta men man är inte van ännu.
 
När jag kom dit möttes jag i alla fall av tända ljus utanför dörren trotts att klockan var strax efter halv fem. Kändes så välkomnande!
 
(null)
 
Väl ombytt och klar började jag med att ställa mig på löpbandet och värma upp i 10 minuter i 6 fart ungefär (10). Sedan började jag med intervaller, korta stod det på schemat idag! Jag körde 2 minuter i 13 fart - 1 minut vila i 12 fart - 1 min intervall i 14 fart - 1 minut vila i 12 fart. Detta upprepade jag tre gånger. Sedan upprepade jag hela proceduren tre gånger. Så det blev sammanlagt 9 stycken 2 minutersintervaller och 9 stycken 1 minuters intervaller. Joggen mellan varje treset körde jag i 10 fart. Sedan joggade jag ned i 5 minuter. Hela löppasset blev en timme. När det var klart tog jag och käkade en bar. Sedan gav jag mig på styrketräningen. Jag körde ben, armar och bål, som vanligt. Det kändes jättebra men jag kände mig trött efteråt. Men så ska det ju vara. Sedan duschade jag och cyklade till jobbet där jag käkade frukost innan mina elever kom. Helt klart den perfekta starten på en bra dag!
 
Jag lyssnade också på Ewerlöf och Månströms podd hela passet. Mycket bra! Två mycket inspirerande och kloka kvinnor! Rekomenderas som jag tidigare skrivit :) De berättade att de skulle fortsätta med podden även nästa år!!!
 
Idag är jag hemma och vabbar för min äldsta son. Han fick feber igår kväll :( Det är första gången jag vabbar på honom sedan februari. Det är absolut rekord. Han var sjuk ofta när han var mindre. Min man har varit hemma någon gång tidigare i höst men jag kommer inte ihåg på vilken son. Men som sagt var detta var min första vab under höstterminen!
 
Hoppas ni andra är friska!
 
Kram
Kommentera inlägget här: