tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Fredagsfys före fredagsmys :)

Kategori: Allmänt, fredagsfys, gym, intervaller

Hej!
 
Vilken härlig start på helgen det blev! Ska bli en så skön helg där vi bara tar det lugnt och fixar saker hemma :) Idag lördag vaknade jag på morgonen med en härligt trött kropp efter gårdagens dubbelträningspass. Det var nämligen så att efter jobbet bytte jag om och gav mig iväg på en löprunda. Jag visste inte riktigt hur det skulle kännas i benen. Ganska snabbt kände jag att benen var sega och "trötta". Även mentalt kände jag mig fortfarande lite sliten. Jag hade tänkt att köra uppvärmning, intervaller i elljusspåret vid campingen och nedjogg. Under uppvärmning fick jag fundera på om jag skulle korta ned passet eller köra längden jag tänkt men sänka tempot lite. Jag bestämde mig för alternativ nummer två. Jag tänkte att jag behöver distansen inför kommande marathon lopp om två veckor. Så jag körde det antal varv jag tänkt på elljusspåret alltså sju stycken. Varje varv tog runt 7 minuter, efter varje så vilade jag upp till 10 minuter. Så jag startade var tionde minut. Se tiderna här under. :)
 
(null)
Tiderna låg 10-20 sekunder sämre än vad jag tidigare haft. Men det gjorde också som sagt var att jag istället kunde genomföra passet. Varje varv innehöll 7 backar och var cirka 1600 meter.
 
(null)
Här jag  nöjd efter mina sju varv och ska bara jogga hem igen. Hela passet varade i 1 timme och 36 minuter.
 
När jag sedan kom hem så duschade jag, tog ett mellanmål och gick sedan och vilade lite. I soffan låg min man och min yngsta son och sov. Min älsta som var hos en kompis och lekte. Vi hade bestämt att vi skulle vila lite på eftermiddagen för att sedan åka till gymmet hela familjen. Härligt fredagsnöje eller hur!
 
(null)
 
(null)
Vi tränade, körde hinderbana och tävlade. När vi var klara så gick vi och bastade med bastucola.
 
När vi sedan kom hem var vi lagom möra. Då kollade vi på Idol som vi spelat in. Vi käkade också pizza som vi hämtade på hemvägen. Det var gott!

(null)
Nu sitter jag här och funderar på hur jag ska lägga upp träningen de två resterande veckorna fram till marathonet jag har tänkt att springa om fjorton dagar i Växjö. Funderar på någon form av pass imorgon, ett långpass på onsdag och två ytterligare pass under resten av veckan...Nej, jag vet inte hur jag ska göra. Jag får återkomma med det :) Får prata lite med min coach, min man!
Fortsatt trevlig helg!
 
Kramar
Kommentera inlägget här: