tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Lidingöloppet

Kategori: Allmänt

Hej!

Sitter på bussen hem från Stockholm. Har varit där och sprungit Lidingöloppet. Jag är faktiskt mycket nöjd! 
Lite race report eller vad det nu heter 😂
Jag startade i startled 4, 30 minuter efter täten så tyvärr hade jag inte en chans...
Det var mäktigt i starten, de spelade låten som spelas när gladiatorerna kommer in på arenan. Jag stod längst fram i mitt startled. Vid skottet låg jag på en hel del och var väll 5-6 från mitt led efter ca 1 km när vi lämnade gärdet in på grusvägen. Kände mig pigg från början! 
De första 5 km gick ganska fort, den första gick alldeles för fort... efter ett par km kom två tjejer från mitt startled upp framför mig. Jag hängde på dem, det var lite för högt tempo egentligen men jag tänkte att det fick bära eller brista. Efter en vätske kontroll om det var runt 11 km släppte jag dem och tog mitt eget tempo. Nu hade vi för länge sedan kommit ifatt startled 3. Jag hade varit rädd för att det skulle vara trångt men det gick jättebra! Visst det var folk hela tiden och man fick springa lite på kanten, men man fick mycket gratis energi av att springa om hela tiden. Egentligen hade jag ingen riktig dipp under loppet. Vissa delar eller backar var bara lite jobbigare än andra. Efter ungefär 15 km började jag oro mig lite för om min satsning skulle hålla. Men jag slog bort de tankarna och bara körde på. När det var 5-6 km kvar kom abborrabacken. Den gick jag faktiskt upp för med långa kliv. Det gjorde de flesta. När vi passerade tror det var 2 km kvar fick vi pepsi, det var så sjukt gott! Sista km såg jag att jag hade chans att klara under 2.25 så jag sprang på som bara den sista biten. Och jag klarade det 2.24.47, jag är så nöjd. Hade väll tänkt själv att kanske ned mot 2.30 men inte under 2.25. Väl imål fick man medalj, vatten, bulle och mer pepsi. 🤗
Jag var rätt så trött men mådde bra. Jag gick och skulle byta min medalj till silver i och med att jag klarade den tiden. Tyvärr hade de inga sådana medaljer så de skulle skickas hem senare. Sedan tog jag detta kort som är under här. Hämtade överdragskläder och tog på mig. Det var sjukt kallt! Jag dels så jag skakade. Gick till bussen och hämtade duschgrejer. Gick och duschade i ljummet vatten, what.... ljummet vatten jag frös ännu mera... Då såg jag ett ljus i tunneln, bastun var på 👍👏
Det var helt fantastiskt att sätta sig där! Satt där säkert 20 minuter. Sedan gick jag ut och skulle klä på mig. Då började jag må dåligt!!! Jag blev yr, kallsvettades, mådde illa och det stack i läpparna. Jag gick på toaletten, då blev det lite bättre så jag kunde få på mig kläderna. Sedan lyckades jag ta mig ut i hallen och bredvid var en massa sjukvårdsfolk som tog prover till en forskning. Jag bad dem om hjälp och fick lägga mig med fötterna högt. Jag fick vatten och kakor. Där låg jag i ungefär en timme. 😬 Länge var jag orolig för det släppte inte. En sköterska sa till mig att det kunde ta en halvdag. Det hade jag inte tid med, jag skulle ju åka buss hem... De trodde att jag hade fått blodtrycksfall. 😬
Men jag repade mig lite och tog mig till bussen. Där fick vi korv med bröd som gick ned. Nu är vi påväg hem!
Måste bara tillägga att det var sjukt trevligt att åka med löparbussen. Man fick både massa mat, slapp köra bilen själv och träffade en massa trevliga människor på köpet!!! 
Hoppas ni andra haft en bra lördag! Är det fler här som sprungit Lidingö idag? Hur var ert lopp? 
Kram! 
(null)


Kommentera inlägget här: