tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Förkylning och tillfrisknande, hårda 8 minuters intervaller :)

Kategori: Allmänt, Långa intervaller, förkylning

 
Hej! 
 
När jag tog detta kortet var jag ute och gick. Då var jag inte så glad. Jag kunde nämligen inte springa pga en förkylning. Man blir inte på bra humör då!!! Varken jag eller min man blir det...
Över hela helgen blev det bara promenader. Sedan i måndags tog jag en lugn jogg på cirka en timme. Det kändes ok men inte helt hundra. Kändes som om kroppen var sliten trots att jag inte hade tränat.
 
(null)
(null)
Sedan på onsdagsmorgonen ställde jag klockan på 04.00, jag var ute och iväg klockan 04.20. Det var en skön morgon. Som vanligt var man lite seg i starten på morgonen. Det var mörkt ute bara varannat gatlyse var tänt... Lite otäckt faktiskt. Körde en uppvärmning på 10 minuter. Sedan körde jag 7 gånger 8 minuters intervaller. Farten var nog ett snitt på ungefär 4.08 min/km. Så det var bra fart. Efter varje intervall gick och stod jag lite i två minuter och sedan körde jag igen. Efteråt joggade jag ned i 5 minuter. Så hela passet blev på cirka 1 timme och 25 minuter. Det blev ett bra pass! Se bilden uppe och nere hur mörkt det verkligen var!
Kram!
(null)
Kommentera inlägget här: