tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Progressiv distans, styrketräning och barnkalas

Kategori: Allmänt, barnkalas, progressiv distans, styrketräning

Hej!
 
Igår blev det en riktigt fredag med fredagsfys före fredagsmys :)
 
Efter jobbet gick jag direkt till gymmet, jag bytte om och ställde mig på löpbandet. Började med 15 minuter i lugn (10) fart - sedan 15 minuter i medel (12) fart - 15 minuter i medelhård (13) fart - 10 minuter i hård (14) fart - gick sedan i 5 minuter joggade lite som nedjogg. Det var jobbigt men inte alls som när jag körde samma pass för några veckor sedan. Jag hade nog något skit i kroppen den gången för då orkade jag bara 5 minuter på 14 och var helt slut. Denna gång hade jag mer krafter även om jag var jättetrött!
 
När jag sprungit klart käkade jag en bar sedan körde jag styrka i 40 minuter. Började med mage och körde sedan armar och lite ben. Det blev som ni förstår ett mycket bra pass! Sedan gick jag även hem det tar drygt 30 minuter.
 
Jag efter passet:
(null)
 
Sedan på kvällen förberedde vi för den yngste sonens barnkalas som var idag. Jag och sonen fixade tårtan och jag bakade hamburgerbröd till minihamburgarna som de skulle äta.
 
Kalaset idag gick kanon! Så kul även om det är mycket intensivt. Barnen var jätteduktiga. Det blev lekar, hamburkagare, glass, tårta, paket, skattjakt, fri lek och fiskdamm.
 
Efter kalaset idag blev det skidor och brons för Frida Karlsson så härligt och kul att se. Sedan gick jag en promenad med en god vän.
 
Imorgon väntar också en härlig dag med både vasaloppet och femmilen!!!!!
 
Hoppas ni andra fått en bra start på helgen.
 
Kram
Kommentera inlägget här: