tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Styrketräning och liten formtoppning

Kategori: Allmänt, Löpning, backintervaller, intervaller, styrketräning

Hej! 

Igår var jag på gymmet och körde ett styrkepass. Det tog 45 min och jag körde armar, mage, rygg och lite baksida lår. Efter det åkte jag tillbaka och hade föräldramöte med min nya klass, en etta. Det ska bli så kul och spännande! 
(null)

(null)

Idag körde jag ett löppass. Jag började med uppvärmning i ca 15 minuter. Sedan körde jag fyra 200 meters intervaller, lite stå och gåvila mellan. Efter det åtta 100 meters intervallet, kort vila mellan ca 15 sek. Sedan joggade jag en stund och stannade vid en kort backe på 70-80 meter. Där körde jag 7 ryck upp med gå och joggvila ned. Sedan joggade jag hem. I den joggen körde jag 8 "starter". Luta fram och upp på tå de första metrarna för art få fart. 
Hela passet blev ca 45 min. 
Detta formtoppningspass körde jag för att på fredag ska jag köra Vetlanda city lopp. Det är en mil. Så det blir en snabbdistans. En mil är nig nästan den värsta distansen! 😬
Men det ska ändå bli kul, barnen ska också springa!
Kram!

Kommentera inlägget här: