tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

simning, julgodis och gymträning!

Kategori: Allmänt, morgonträning, simning, styrketräning

Hej! 
 
Igår var det torsdag. Då simmar jag enligt mitt schema oftast på torsdagsmorgonen. Men igår blev det inte på morgonen utan istället på eftermiddagen så min man fick hämta barnen och sedan hämta mig :)
Det var nästan tomt i simbassängen, bara en gammal kompis till mig och hennes barn med deras kompisar. Jag simmade 1 km i ungefär 30 minuter. Jag körde allt i ett streck. Körde först 500 meter, tog sedan snabbt på paddlarna och körde 300 meter tog sist av dem snabbt och körde de sista 200 meterarna. Så nu vet jag att jag klarar av att simma en kilometer crawl utan problem.
 
Idag på morgonen så ringde klockan vid 04.30. Jag vaknade och det kändes som om jag nyss hade somnat. Jag hade sovit jättebra! Det var heller inget av barnen som hade kommit under natten så därför hade jag sovit utan att vakna någon gång. Vilket man typ alltid gör, fler gånger. Någon som känner igen sig?
(null)
 
Jag klädde på mig tog med mina saker och cyklade till gymmet. Tända lyktor mötte mig även denna gång! :)
 
(null)
 
Där började jag med uppvärmning på stakmaskinen i 15 minuter. Det var jobbigt men kul! Lite förberedelser inför skidsäsongen. Sedan tog jag fram kortleken och körde fyra olika övningar som korten bestämde hur många och vilken övning. Vid jokrarna körde jag andra övningar. Det kändes jättebra! Förra morgonen jag tränade på gymmet så var det ju så himla segt men det var som bortblåst i dag. Det var skönt! Jag körde armar, ben och bål. Styrkepasset blev på 55 minuter.
Sedan duschade jag och klädde på mig och cyklade till jobbet. Där hade vi idag julavslutning, det var jättetrevligt!
Här följer två bilder på omklädningsrummet på gymmet och bastun. Där jag satt en liten stund innan jag klädde på mig :) Så skönt!
 
(null)
(null)
 
Önskar er alla en bra start på helgen!
 
Kram
Kommentera inlägget här: