tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Julafton, intervaller, styrketräning och skidåkning!

Kategori: Allmänt, julafton, korta intervaller, skidåkning, styrketräning

Hej!
 
Vilken härlig jul vi har haft!
På julafton kom mina föräldrar, min syster och hennes kille, två av mina bröder och min mormor. Det var supertrevligt! Vi hade gjort iordning ett program över dagen. 
(null)


Det började med julbord runt klockan 13.00, sedan följt av den obligatoriska promenaden. Se bilder under:
 
(null)
(null)
 
Efter promenaden kom tomten. Till barnens glädje även om han tappade skägget... Sedan käkade vi ostkaka och lite fri lek som min yngsta son önskat. Sedan var det dags för paketleken. När den var slut åt vi julgodis och spelade spel. Lite senare blev det tomtegröt och skinkmacka. Man behövde absolut inte gå hungrig...
 
(null)
 
Som sagt var blev den en helt fantastisk dag. Det var en av de bästa julafonar som jag upplevt!!!
 
Dagen efter alltså på juldagen så åkte vi till skidstugan på morgonen och åkte skidor. Vi har sagt till våra barn att varje dag på lovet ska man röra sig på något sätt då helst ute. Så det blev dagens motion. Den lille älskade det och åkte flera varv på konstsnöspåret. Den store var mer sparsam med hyllningsorden. Han var till och med påväg gåendes hem ett tag...
 
(null)
 
Senare den dagen så körde jag ett löppass. De nya skorna är verkligen fantastiska på isen, tack icebug. Jag körde uppvärming i 10 minuter sedan körde jag lite kortare intervaller 9 gånger 4 minuter med två minuter joggvila mellan. Efter det sex minuter nedjogg. Hela passet blev en timme och 6 minuter. Efter det åkte jag, min man och yngsta son till gymmet. Där körde vi i ungefär en timme. Jag körde armar, ben och bål. Det blev ett bra pass! Skönt att röra lite på sig efter all julmat!
 
Hoppas ni andra haft en bra jul!
 
Kram

Kommentera inlägget här: