tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Långpass en tidig fredagsmorgon!

Kategori: Allmänt, långpass

Hej! 

Idag på morgonen ringde klockan vid 04.45. Känns inte så jobbigt när det är så ljust ute. Men lite segt är det alltid innan man kommer upp. Passet gick bra, jag hade tänkt att köra cirka 2 timmar och 30 minuter med någon form av fartökning. Men benen kändes tunga och sega så jag hoppade fartökningen och körde istället 3 timmar. Ska man köra långpass nu för tiden måste man nästan gå upp den tiden för att det inte ska bli för varmt. Under passet lyssnade jag på Ewerlöf och Månströms podd ett nytt avsnitt om en effektivare löpteknik. Borde träna mer sådant! Tänker på det ibland speciellt det här med att man har en tråd i huvudet för hållningen!  Men som sagt var passet gick bra och det var precis lagom varmt även om benen inte var helt hundra!
 
(null)

Terrängen jag körde i var mycket varierad, det var både stigar, grusvägar och asfalt.
Trevlig helg på er!
 
Kramar
Kommentera inlägget här: