tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Crawl, långa intervaller och den nya sommarstugan "Udden"

Kategori: Allmänt, Långa intervaller, crawl, sommarstuga

Hej!
 
I torsdags var jag i simhallen på eftermiddagen och körde mitt första simpass på jättelänge. Det var kul och skönt. Även om jag hade lite ont i kroppen efter styrketräningen så är det skönt att sträcka ut i vattnet! Jag simmade i 35-40 minuter ungefär. Körde crawl hela tiden. Först 250 meter, sedan 250 meter med paddlarna, sedan lite olika övningar och tillsist 300 meter. Så det blev nog drygt en kilometer totalt.
 
Idag är det lördag. Då ringde klockan vid 05.20 och jag gick upp. Gjorde mig iordning och gav mig iväg på ett löppass. Det var långa intervaller som stod på schemat. Jag har en runda i området jag bor som är 1800 meter ungefär. Det tar 8 minuter att springa. Jag hinner ju självklart inte exakt lika långt på varje. Utan jag kör på tiden 8 minuter. Sedan gå och stå vilar jag i 2 minuter och sedan kör jag igen. Det är först ganska mycket nedför och sedan sista tredje/fjärdedelen blir det uppför. Idag körde jag fem intervaller a´ 8 minuter. Det kändes helt ok. Tidigare i sommar brukade jag köra 7 stycken intervaller. Men jag tänker att nu är jag inne i en lugnare period och då minskar jag antalet intervaller inte så mycket på intensiteten då jag har svårt att hålla igen när jag springer...
 
Här är jag innan jag gav mig iväg på mitt pass. Skönt väder att springa i!
(null)
 
Här är schemat igen. Jag är fortfarande med på banan :) Har bara ett styrketräningspass kvar denna veckan. Det får bli imorgon söndag.
(null)
 
Idag på förmiddagen så var vi i mina föräldrars nya stuga som kallas "udden" och grillade korv. Mina föräldrar, barnen, två av mina bröder och en flickvän till en av dem var med. Det låg supermysigt och jag tror det kommer att bli riktigt bra när det är fixat lite. Nu är det ganska förfallet och dåligt! Men det ska bli kul att vara med och fixa det! Det ligger precis vid en sjö på en udde.
(null)
 
När vi kom hem på eftermiddagen ville min son Edward ut och springa. Självklart ställer man upp på det!!! Vi joggade till en cykelbana här uppe i området där vi bor. Sedan sprang vi runt där flera varv. Det var kul och till och med jag blev svettig och varm. Vi var ute i drygt 20 minuter och sprang. Superkul!
 
Ha en fortsatt trevlig helg alla!
 
Kram
Kommentera inlägget här: