tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Familjestyrketräning, långa intervaller och jobb!

Kategori: Allmänt, Långa intervaller, familjen, styrketräning

Hej!
 
Det blev verkligen en bra och lugn helg! Som jag skrev i förra inlägget så var vi ju påväg till gymmet. När vi väl var där värmde vi upp på roddmaskinerna alla tre. Sedan turades jag och min man om att ta hand om sonen medan den andra tränade och sedan bytte vi om och om igen. Min totala träning blev nog cirka en timme och 15 minuter tror jag. Jag körde både armar, ben och bål som vanligt. Mellan det fick jag köra hinderbana och fotboll. Det var trevligt. Men det var mer folk på gymmet än vad det brukar vara på fredags kvällar. Så det var inte helt smidigt att ha barn med sig...
 
(null)
 
När passet var klart så gick vi och duschade och bastade. Min son ville följa med min man så jag fick gå själv till damernas. Så skönt att sitta i bastun, slänga på vatten och dricka pepsi max. Blunda lite och tänka positiva tankar!
(null)
På vägen hem handlade vi pizza och kebab det var gött. Det käkade vi framför Idol.
 
På lördagen blev det ingen träning för min del. Båda sönerna hade kompisar hemma och lekte med. Den äldsta var på idrottsskola, handboll också. På kvällen blev det god mat och ett gott glas vin!
 
(null)
 
På söndagen delade vi upp oss i familjen. Jag började dagen med ett löppass. Jag körde långa intervaller. Hela passet blev en timme och 15 minuter. Jag började med 10 minuter uppvärmning. Sedan körde jag 7 gånger 5 minuters intervaller, mellan varje intervall joggade jag i 2 minuter. När jag kört sju stycken så joggade jag ned i drygt 15 minuter. Det var härligt löpväder ute. Det var någon minusgrad och lite tunt med snö i naturen. Inte halt alls på vägarna utan torrt. Det kändes bra under löppasset, hade ltie ont i baksidan av båda låren i början men jag tror och hoppas att det beror på att jag har kört dem ganska hårt på gymmet de senaste veckorna för att bygga upp dem.
 
När jag sedan kom hem ville min yngsta son ut och springa så det gjorde vi i ungefär 5 minuter. Min äldsta son följde med min man till gymmet och hans jogg. Jag och den yngre sprang sedan badade vi och käkade frukost. Efter det tog vi cykeln ned till Vildparken, där vi lekte en stund.
(null)
På vägen till mitt jobb cyklade vi förbi Lennarts och min son köpte lite fika. Jag äter inte kakor och bullar så för mig blev det inget. Jag jobbade en stund och min son fikade och kollade på hockey och fotboll på storbilden. Sedan cyklade vi hem!
(null)
 
Hoppas ni haft en bra helg! Nu laddar vi inför nästa vecka!
 
Kram
 
Kommentera inlägget här: