tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Långpass på bandet och styrketräning!

Kategori: Allmänt, långpass, löpband, styrketräning

Hej!

Jag ville så gärna få till ett långpass mellan Lidingöloppet och Växjö marathon. Det enda och vettigaste alternativet blev att genomföra det i tisdags. Då det är lite mörkare nu på eftermiddagarna och jag var tvungen att köra det efter jobbet så fick det bli löpbandet på gymmet. Vilket jag känner är helt ok! Så efter jobbet drog jag vidare mot gymmet. Jag bytte om och ställde mig på bandet runt klockan 17. Sedan körde jag 3 mil. Det tog nästan exakt 2 timmar och 30 minuter. Jag hade alltså femfart förutom 10, 20 och 29 kilomtern då jag ökade lite och körde 4.40 min/km fart. Det kändes som ett bra pass. Det bästa med bandet är ju att det håller tempot åt en. Man måste bara springa annars åker man av... Det var ganska så mycket folk som tränade. Som minst 6 upp till 17 stycken samtidigt. Lite segt får jag väll erkänna att det var men helt ok. Klockan halv åtta var jag klar då stretchade jag och vilade lite och sedan gick då och duschade så jag var hemma vid halvnio tiden. När jag kom hem låg resten av familjen och sov i soffan :) Kul att träffa dem så mycket under dagen.
(null)
 
(null)
Jag efter passet. Trött men mycket nöjd!
(null)
Sedan på onsdagen så körde jag ett styrketräningspass på eftermiddagen. Jag körde armar, mage och rygg. Benen var ingen ide i och med långpasset dagen före.
Så än så länge håller jag mitt schema bra. Förutom att jag bytte dag på långpasset och styrketräningspasset.
 
Kram
Kommentera inlägget här: