tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Simning och natt hos mina föräldrar :)

Kategori: Allmänt, simning, svampplockning

Hej!

I torsdags morgon skulle jag enligt träningsschemat kört ett simpass. Men då fick jag inte till det utan det passet flyttade jag en dag och körde det igår fredag. Det var riktigt kul! Det var flera månader sedan jag var och simtränade i simhallen, crawlade. Det kändes som om jag kom ihåg det mesta. Även om det är mycket jag behöver träna!!! Jag crawlade 1 km och körde en sträcka med räkan. Det tog ungefär 30 minuter. Sedan duschade jag och bastade en snabbis.
 
(null)
Igår fredag när jag hämtat barnen på förskolan och fritids så åkte vi ut till mina föräldrar. Vi skulle sova där tills idag. När vi kom ut krattade vi löv. Sedan gick jag, barnen och min bror ut i skogen på en långrunda efter svamp. Vi var ute i en och halv timme.
 
(null)
 
När vi sedan kom hem igen var det dags för rensning. Min ena son rensade mycket av det, kanonbra! Det blev en liten tallrik var med nystekt god svamp mums!
(null)
 
Vi käkade tacos. Sedan skulle vi göra fredagsmys. Denna veckan så hade jag beställt en prenumeration på bakbox. Vi hade precis fått den första lådan. Så kul! Vi började med att göra en grunddeg (mördeg). Sedan utifrån den så gjorde man fem olika kakor. Det var jättekul! Men det tog lite tid. Inte fören klockan 21 var vi klara att käka!
 
(null)
 
(null)
(null)
 
Det tog som sagt var lite tid att fixa kakorna. Här är två trötta men glada och förväntansfulla pojkar. Kakorna levde upp till förväntningarna, de var jättegoda! Så det blev en lyckad avslutning på kvällen!
(null)
 
Dagen efter sedan så räfsade vi mer löv och vi fiskade. Vi eller Johan och barnen fick tror det var 8 mörtar och en liten abborre. Den fick jag rensa så det blev två små fileér på cirka 2 cm per styck som jag stekte.
 
(null)
 
(null)

Detta var en härlig start på helgen! Så skönt att vara lite på landet i lugn och ro!
 
Kram
 
 
 
Kommentera inlägget här: