tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Korta backar och intervaller inför Lidingöloppet

Kategori: Allmänt

Hej! 

Härom dagen körde jag sista passet inför Lidingöloppet. Det var mitt vanliga pass inför lopp. Cirka 20 minuters uppvärmning och sedan blev det 4 stycken 200 meters intervaller, 6 stycken 100 meters intervaller (eller var det 8??), 5 korta backar och sedan nedjogg 5-7 minuter. Hela passet blev 46 minuter.

Jag är faktiskt lite nervös inför loppet på lördag. Jag sprang loppet 2009 tror jag det var och kom då in på medaljtid 1.35 något. Det var jag supernöjd med! Sedan sprang jag 2011 på en tid runt 2.42. Så jag är orolig att jag inte kan springa lika snabbt som 2009... Men jag ska göra mitt bästa! Ska ta med mig mellantiderna så att jag kan jämföra lite under loppet! 

Kram
Kommentera inlägget här: