tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Påsklov!!! Progressiv distans, gym, stakmaskin och renovering

Kategori: Allmänt, progressiv distans, påsklov, renovering, stakmaskin, styrketräning

Hej!
 
Äntligen påsklov!!! Jag tycker mycket om mitt jobb men nu kändes det att det behövdes. Både elever och lärare var trötta! Mina egna barn har inte heller varit sjuka sedan innan sportlovet så det har bara gått i ett vecka efter vecka. Förutom den lille var förkyld i veckan så min man var hemma med honom en dag.
 
Denna veckan har jag tänkt och ställt klockan tidigt på morgonen kanske två eller tre gånger men varje gång har jag inte orkat gå upp. Tror det berott både på att sonen hostat på natten så man inte fått sova ordentligt på natten, allmän trötthet och loppet från helgen som sitter i ett tag. Så efter jobbet i onsdags gick jag direkt till gymmet. Där körde jag först 30 minuter på stakmaskinen. De har inte tagit bort allt grus på vägarna ännu så det är svårt att åka rullskidor. Jag körde först i 15 minuter och sedan körde jag intervaller 2 min snabbt - 1 min långsamt - 1 minut snabbt - 1 minut långsamt, det upprepade jag 3 gånger. Sedan körde jag styrketräning i 1 timme och 10 minuter ungefär. Det blev både armar, ben och bål. Efter det cyklade jag till min äldsta sons Astrid Lindgren fest. De har arbetat med henne och nu hade de övat in en massa teatrar som de visade upp för föräldrar, syskon och annan släkt. Efteråt käkade vi korv och gick tipsrunda.
 
På torsdagen efter jobbet var jag trött och seg. Jag skulle springa... Min man peppade mig så jag kom ut! Så tacksam för det! Även om det var ett sjukt segt pass med tunga ben så gjorde jag passet. Höll bara ett lite långsammare tempo än vanligt. Men man ska ju lyssna på kroppen. Jag körde ett progressivt distanspass. 15 minuter lugnt - 15 minuter lungt/medel - 15 minuter medel/hårt - 10 minuter hårt - 10 minuter lugnt.
 
Igår var det fredag och då körde jag ingen träning.  Vi började istället renovera min sons rum. Det kommer bilder på det senare. Vi plockade  ut alla hans saker, rev ut garderoben och golvet. Det var ett lagt klickgolv. Under visade det sig att det var en heltäckningsmatta. Det var inte kul!!! Den satt som sten! Jag fick dra och skära. Tur att rummet bara är på drygt 9 m2. Men efter ungefär en timme och 15 minuter tror jag så var det klart. Tänkte att det är bättre att göra klart för jag hade nog haft svårt att dra idag igen pga blåsa på handen och ryggen.
 
Just nu ligger jag i sägen och njuter av sovmorgon. Bredvid mig ligger barnen och spelar padda. Strax ska jag läsa lite i min bok, som är så spännande och bra. Det är ledighet det. Sedan ska jag äta frukost och fortsätta med renoveringen. Idag ska jag förbereda väggarna för tapetseringen och sedan försöka få dit garderoberna.
 
Fortsatt trevlig helg!
Kram
Kommentera inlägget här: