tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Påsk med släkt, träning, vila och solsken :)

Kategori: Allmänt, backintervaller, påskfirande, snabbdistans, styrketräning, träffa släkten

Hej!

Snart är lovet slut... men vilket härligt lov sedan!!! Så fint väder, träffat hela släkten, renoverat, tränat och bara myst!

Såhär såg mina söner och min äldsta sons kompis ut i torsdags. De hade fixat fina påskkort och gav sig iväg ut i kvarteren för att önska glad påsk. De fick godis så det räckte! Visst är de snygga, det dög inte med påskkärring iår.

(null)

I torsdags gick jag också till gymmet och körde ett pass på en timme. Det blev hela kroppen, ben, armar och bål. På kvällen hade vi grillpremiär hemma. Det var så gott! Första är oslagbar! Visst ser det underbart ut! 

(null)

I fredags tog jag med mig barnen och åkte ut till mina föräldrar, eller först jobbade jag fyra timmar på förmiddagen. Nästan alla mina syskon var där också. Det var supertrevligt. Vi badade, det var faktiskt skönt! Visst lite kallt i vattnet var det men det var så varmt och skönt när man kom upp igen, solen var underbar. Vi var ute hela dagen. En stund hade vi värsta träningslägret. Barnen sprang och körde styrka tillsammans med min bror och hans fru, de var supernöjda.

(null)

(null)

Undertiden barnen körde sitt pass tog jag med mig min äldsta lillebror att köra ett backintervallpass. Har ni sett hans shorts (bilden över)? Inte de nyaste men det var ett par han hittade i någon garderob :)))
Vi värmde upp i 10 minuter. Sedan körde vi i en backe, upp tog det 1 minut och sedan joggade vi ned och körde igen. Vi körde 10 gånger. Sedan tog vi backen från andra hållet, det tog bara knappt 20 sekunder upp och jogg ned. Där körde vi 5 gånger. Sedan joggade vi ned några minuter. Hela passet blev 55 minuter. Det blev ett bra pass! Då min lillebror var lite snabbare än mig upp så hade jag ju en hare att hänga på...
 
Resten av den dagen njöt vi mest i solen ute, umgicks och pratade.
(null)
 
Igår var det lördag då åkte vi till Långanäs där min mamma och hennes syskon har en stuga de ärvt av sina föräldrar. Hela min släkt var där på mammas sida. Sammanlagt 22 vuxna och 9 barn. Så det var några stycken. Vi käkade korv med bröd och letade påskägg. Ett av årets höjdpunkter tycker jag. Pappa gömmer dem, han gömde 30 ägg iår, så kul! Ett hade han hissat upp i flaggstången! :)) Sedan åt vi efterrätt. Så trevligt var det! Vädret var perfekt som en sommardag.
När vi var klara i Långanäs åkte vi raka vägen hem till mina föräldrar. Där fick vi påskmiddag och winerbröd och kladdkaka till efterrätt. Supertrevligt och härligt där också. Vi satt ute och åt utan en massa insekter och sådana tråkigheter. På kvällen åkte vi hem.
 
Idag är det söndag. Efter frukosten tog jag cykeln till Brännemon (cirka 5 km), där värmde jag upp på 2,1km sedan körde jag snabbdistans på 1,02 milen. Det gick men jag var inte nöjd med tiden. Uppvärmningen tog 13 minuter och 1 mil tog 48.10 och 1,02 mil tog 49.00. Jag är ganska säker på att jag gjort den rundan snabbare tidigare men men. Sedan cyklade jag hem.
(null)
(null)
 
På eftermiddagen idag efter att jag läst lite bok i solen och oljat in en trappa så kom delar av min släkt hem till oss med pizza. Det var trevligt. Jag och min yngsta son hade börjat att bygga ihop vår studsmatta. Så de hjälpte oss att bygga klart den. Vi käkade, pratade och lekte. Men vill liksom inte att denna helg ska ta slut med allt trevligt sällskap och det fina vädret! Men det är en dag kvar sedan börjar allvaret igen...
 
Hoppa ni andra har en härlig påsk!
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hej!