tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Skurugata, rullskidor och lätt distans

Kategori: Allmänt, Rullskidor, Skurugata, lätt distans

Hej!
 
Häromdagen eller närmare bestämt i måndags åkte jag, barnen, mina föräldrar, min syster och hennes kille och min bror till Skurugata på utflykt. Det var supertrevligt och kul. Vi gick först gatan. Det var nog knapt ett år sedan vi var där så det var kul. Vädret var ju fortfarande fantastiskt!
Här följer lite härliga bilder från promenaden.
(null)
 
(null)
(null)
 
När vi gått gatan klart gick vi upp på toppen "Skuruhatt" och fikade. Det var fin utsikt i solen.
(null)
 
På vägen tillbaka fanns det avkapade träd att leka med. Både sitta på och gå/krypa på.
(null)
 
Efter skurugata åkte vi hem. De andra fortsatte till torpet för att basta och bada. Men jag kände att vi behövde hem och fixa lite sista dagen innan vi skulle börja jobba igen. Jag tvättade trappan till uterummet och trädäcket för att kunna olja in det senare i veckan. På kvällen tog ja goch min man på oss rullskidorna och gav oss iväg ut. Det var en härlig tur i solskenet. Det var längesedan jag åkte rullskidor. Vi åkte ungefär en mil på 50 minuter. Vår yngsta son var med också. Han var lite gnällig på slutet men det blev ju ganska långt för honom... men alla tog sig imål!
(null)
 
Igår var det tisdag. Då började jobbet igen. Kändes lite konstigt i och med att det varit så fint väder. Det har känts som om det var sommarlov... Efter jobbet så tog jag mig en joggingtur i skogen. Det blev en lugn jogg på 41 minuter. Denna veckan har jag en lugn lite vilovecka på schemat.
(null)
 
Kram
 
 
Kommentera inlägget här: