tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Skidåkning, styrketräning och härlig tid i naturen!

Kategori: Allmänt, korvgrillning, natur, skidåkning, styrketräning

Hej!
 
Så skönt att vara igång igen precis som jag skrev i förra inlägget. Igår var det lördag och då åkte julsakerna ut. Vi började med granen. Tror aldrig att vi haft en så barrande gran tidigare. Undrar om det beror på att vi var dåliga på att vattna den. När jag och Edward idag slängde den så fanns det knappt ett barr kvar...Såhär såg den ut när jag hade tagit bort allt pynt men före jag rörde på den. På golvet när vi väl fått ut den så fanns det drygt en hel soppåse med barr.
(null)
(null)
 
I fredags gjorde vi föresten en god maträtt. Min man fixade köttet, det var angus biff. Det var kanongott. Till det gjorde jag en potatisbakelse med potatis, purjolök, ägg, ost och något mer. Det blev också gott. Till det gjorde min man en god gräddsås och lite sallad. Det var verkligen supergott.
(null)
 
Igår var det ju lördag. Då började jag dagen klockan 06.00. Jag gick upp och käkade frukost. Sedan tog jag på mig skidkläder och vallade skidorna och åkte till skidstugen. Jag stod på skidorna 7.10, då var det ändå tre före mig i spåret. Sedan körde jag 10 varv på banan med klassisk stil och sedan 10 varv med fristilsskidorna. Varje varv var 1,5 km. Så sammanlagt blev det 15 km klassiskt och 15 km skate. Det var jättekul även om det kändes. Det var ju första gången jag åkte skidor den här vintern. Det tog nästan precis två timmar. Tyvärr kunde jag inte ta några kort. Det var nämligen minus 8 grader. Jag laddade min telefon och tänkte ta ett kort när passet var klart men då dog den direkt... Även att jag hade 100% typ. Sedan när jag kom hem och satte i den vaknade den efter en liten stund och visade 96% mycket konstigt. Men den är ju snart tre år...
 
Senare på kvällen åkte jag, min man och vår yngsta son Edward till gymmet. Jag trodde att det skulle bli segt i och med skidpasset men det blev tvärt om. Vi körde i 50 minuter. Jag körde armar, bål och lite ben. Det blev ett riktigt bra pass. Efter passet duschade och bastade vi.
(null)
(null)
 
Idag är det ju söndag. Jag och barnen packade in oss i bilen på morgonen och åkte till mammas och pappas nya sommarstuga som kallas Udden eller Råttboet. Det var supermysigt. Det snöade mycket. Vi fiskade (pimplade och anglade), åkte skridskor, lekte, grillade korv och bara hade det skönt.
 
(null)
(null)
(null)
Det är så härligt att vara ute i naturen! Man blir trött men trött på ett skönt sätt. Nu har jag några saker kvar att göra på min "att göra lista" denna söndag.
 
Hoppas ni andra har en bra helg!
 
Kram
Kommentera inlägget här: