tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Vecka 29 med växthusbygge, fiske och lugn träning!

Kategori: Allmänt, Rullskidor, fiske, lugn distans, styrketräning, växthusbygge

Hej!
 
Det blev en mycket lugn vecka faktsikt! Jag laddade för nästa vecka då vi drar till Idre :) Då blir det mycket träning.
 
Ändå blev det mycket styrka denna veckan då jag arbetade mycket med växthuset. Jag körde många kärror med gräs och jord till skogen och sedan många kärror med singel! Så här såg det ut!
När jag tog ledigt för att åka iväg till Idre såg det ut såhär. Jag hade även burit dit huvuddelen av lekablocken som ska vara till muren. Veckan efter Idre ska vi fortsätta arbetet med att börja mura. Det ska bli spännande. Jag har aldrig gjort det tidigare, inte min man heller...
 
Men även om det var en lugn vecka när det gäller träningen så blev det ändå några pass gjorda. Jag körde ett lugnt joggpass på onsdagen i 36:40. Det kändes tungt i benen men ändå ok. På kvällen samma dag åkte vi hela familjen till gymmet och körde ett pass. Jag körde bål, armar och ben. Ett ordentligt pass blev det på 55 minuter. På torsdagen körde jag också ett rullskidpass på 1 timme och 5 minuter. Det är alltid så kul att åka rullskidor även om man drar sig för det innan så är det ändå härligt sedan!
 
Den veckan hade vi också en underbar kväll hela familjen på sjön i Långanäs. Vi var nämligen och fiskade. Vi fick bara småfisk men det var ändå härligt. Det var varmt och vindstilla. Vi både trollade, kastade och metade.
 
I slutet av veckan packade jag även upp min hängmatteställning med hängmatta. Den hade jag lovat att köpa till mig själv när jag var klar med det arbetet jag gjort på växthuset. Gissa om det var skönt att ligga i den! Det var super! Ligga där och läsa lite! Man somnade typ.
 
Det var en bra vecka även om träningen blev i underkant, men den skulle ju vara lugn. Jag behövde lite vila efter Kalmar swimrun och lite laddning inför Idreveckan.
 
Kram
Kommentera inlägget här: