tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Lugn vecka med vackert väder!

Kategori: Allmänt, Rullskidor, fiske, fixa gräsmattan, lugn distans, styrketräning

Hej!
 
I onsdags var det dags för gräsmattan att få sig en omgång!!! Det var typ 28 grader varmt. Men vi hade bestämt att vi ville åka till Udden/Råttboet och fiska på torsdagen då vi var lediga. Så då var vi tvugna att fixa gräsmattan på onsdagen (vi hade först planerat attt göra den på torsdagen när vi var leidga). Först så klippte jag gräsmattan med vår handgräsklippare och sedan vertikalskar jag den. Räffsade upp all mossa, sådde nya gräsfrön och spred ut dressjord överallt. Jag var ute och jobbade med den i fem timmar. Min man hjälpte till 1,5 timmar och mina söner ungefär 30 minuter. Men det gick bra! Här är alla säckarna med mossa och lite gräs. Det blev några stycken även om tomten bara är på 700 m2.
 
(null)
 
Såhär såg mina ben ut efter allt jobb. Det var ganska torrt i marken.
(null)
 
På torsdagen fick vi sedan vår belöning!!! Vi åkte till Udden (ett av mina föräldrars sommartorp). Mina föräldrar röjde inne (de har nyss köpt det). Jag slog vass och barnen metade. Sedan tog vi båten ut och kastade lite. Tyvärr blåste det ganska mycket så det blev ingen längre tur. De fick inget från båten men flera småfiskar när de metade från bryggan.
(null)
 
Vackert!
(null)
 
Vi hade med oss korv och bröd som vi åt utanför torpet. Badade gjorde vi såklart också. Även om det blåste mycket så var det varmt!
(null)
 
Min yngsta son håller upp en av sina småfiskar.
(null)
 
När vi kom hem från Udden var vi tvugna att vattna gräsmattan, det hade inte regnat och vi hade ju sått gräsfrön. Då passade barnen på att springa i vattenspridaren.
(null)
 
På fredagen gick jag upp tidigt. Det var dags för ett rullskidpass. Det har varit varmt flera dagar och lite jobbigt att träna på eftermiddagarna men på morgnonen var det jätteskönt! Jag gick upp vid 04.15 och gav mig iväg 04.30. Jag körde en runda som min man har, den var drygt 14 km och tog ungefär 1 timme och 4 minuter. Det var härligt. Även om jag inte får upp någon vidare puls när jag åker längdskidor.
(null)
 
Sedan jobbade vi i fredags och hade gäster på kvällen. Vi firade min äldsta son som fyllde år för ett tag sedan. Det var två av hans bästa kompisar som var här med sina familjer. Vi käkade hemmagjord pizza, tårta, pratade och körde 5-kamp. Det var jättekul och supertrevligt!
 
På lördagen så körde jag, min man och yngsta son en av 5-kamps lekarna igen. Man hade en ballong runt foten och ska trampa sönder de andras. Det var kul och riktigt jobbigt.
(null)
 
Hittade detta på nätet, så bra skrivit så jag var tvungen att ta med det här!
(null)
 
På lördagskvällen åkte jag, min man och vår yngsta son till gymmet och tränade. Jag körde 5 minuter uppvärmning på crosstrainer och sedan styrka, mage, armar och ben i 60 minuter. Det blev ett bra pass. Även om jag just nu har typ 0 motivation till styrketräning, men den är ju viktig!!! Här har vi tränat klart och ska duscha.
(null)
 
Idag är det söndag och jag tog en lugn joggingrunda på morgonen. Det var skönt och kändes för första gången lite lättare i benen efter maran. Det blev 45 minuter ute i lugnt tempo. En bra start på dagen.
(null)
 
Nu är den lugna veckan slut efter matathonet. Så nästa vecka kör jag hårdare med träningen igen. Men det känns skönt att komma igång igen. Försöka att vända det negativa tänkandet som jag skrev förra gången typ alltid infinner sig hos mig efter ett större lopp. Så nu är jag taggad för nästa vecka!
 
Ha det bra!
Kram
Kommentera inlägget här: