tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Styrketräning och korta intervaller.

Kategori: Allmänt, Tjejvasan, korta intervaller, styrketräning, vasaloppet

Hej!
 
Igår efter jobbet bytte jag om och gick därefter direkt till gymmet. Eller gick jag fick skjuts av min man som kom och hämtade mina väskor också :) På gymmet körde jag 5 minuter uppvärming på crosstrainern, sedan körde jag styrketräning i 50 minuter. Det blev bål, armar och ben. Inte så mycket ben då jag efteråt skulle springa ett pass.
När jag var klart på gymmet så klädde jag på mig varmare igen och sprang en omväg ut till Ränneborg. Det tog cirka 20 minuter. Därute skulle jag träna med en löpargrupp (samma som förra veckan). Först sprang vi en liten uppvärming till. Sedan körde vi kortare intervaller. Vi sprang fort mellan sex lyktstolpar och sedan långsammare eller gå mellan två och sedan sex snabba igen. Vi körde i små grupper eller par. Jag körde med två killar. Man turades om att hålla farten. Om jag räknade rätt så blev det 15 intervaller. När vi sedan kom tillbaka vände jag och sprang sex till själv. Så det blev 21 intervaller för mig, varje intervall var ungefär 200 meter. Sedan joggade jag ned hem. Så hela löppasset blev på 1 timme 26 minuter och 14 sekunder. Så det blev bra längd på det. Det kändes lite segt i benen efter gymmet också...
 
Idag har jag ocskå anmält mig till vasaloppet och tjejvasan nästa år. Det ska bli så kul! Jag och min syster ska köra vasaloppet. Jag körde det senast 2008 och 2009. Så det är många år sedan! Tjejvasan vill jag inte heller missa då allt runt den är så roligt! Så det blir mycket farande fram och tillbaka några helger nästa år men det får man ta. Det är ju frivilligt! :)
Nu måste vi bara fixa boende och sådär!
Någon som har tips på boende i Mora?
 
Kram
Kommentera inlägget här: