tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Massa skidor på tv och långpass!

Kategori: Allmänt, långpass, skidor, vasaloppet

Hej!
 
I lördags kväll var jag lite rastlös. Då sa min yngsta son att han ville pussla sitt 500-bitars pussel som han fick i födelsedagspresent. Det nappade jag på direkt. Vi satte igång med ramen. När vi pusslat i kanske 10-15 minuter gav han upp. Jag fortsatte och gjorde klart. Det är så kul att pussla ibland man blir helt fast! Så här blev resultatet:
 
(null)
 
Igår var en fantastisk skiddag på tv. Det började med vasaloppet. Det är så häftigt att se starten, jag gråter varje år! Men iår grät jag lite innan starten då de spelar en speciell låt. Sedan vid starten spelade de något annat så då blev det inte så känslosamt. Men jag blev så sugen. Så jag messade min lillasyster så vi ska nog köra nästa år :) Det ska bli kul. Då får det bli både tjejvasan och den riktiga! Efter vasaloppet var det dags för nästa då var det 5 milen i VM. Det var också kul.
(null)
 
Efter skidorna bytte jag om och gav mig ut på ett långpass. Det var härligt väder ute, solen bröt nästan genom molnen ibland. På förmiddagen hade det regnat... Jag sprang både stigar, asfalt, grusvägar... Jag var ute i 2 timmar och 46 minuter och hann drygt 28,5 km. Jag körde i ett lugnt tempo. Låg på mellan 5.40-5.55 min/km. Förutom mellan 20-25 km då ökade jag lite så jag låg på runt 5.15-5.30 minuter /km. Jag hade inte tänkt att ha någon fartökning men jag kunde inte låta bli då jag kände mig så pigg. Så det blev ett bra pass. Efteråt blev det badkaret med lite pepsi max och en bar. Sedan när jag skulle lägga mig på kvällen har man den där härliga känslan i kroppen, den är trött som man bara kan få efter ett långpass. Den är värd allt slit! Även om det inte krävdes så mycket slit denna gång.
(null)
 
Hoppas ni andra haft en bra helg!
 
Kramar
Kommentera inlägget här: