tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Morgonlöpning

Kategori: Allmänt, intervaller, morgonlöpning

Hej!
 
Idag blev det en tidig morgon, men inte gristidigt utan klockan ringde vid 04.30. Jag gick upp även om det är svårt och jobbigt att ta sig ur sängen. När man väl kommer upp känns det redan bättre! Jag tog på mig löparkläderna som jag lade fram dagen före. Sedan gav jag mig ut! Det var -2 grader ute. Jag körde uppvärming i 10 minuter. Sedan körde jag någon form av stegintervaller (tips från coachen = min man). Jag började med 8 minuter hård fart - 1 min gång - 1 min jogg - 7 minuter hård fart - 1 min gång - 1 minut jogg - 6 minuter hård fart - 1 min gång - 1 min jogg och så vidare ned till 1 minut hård fart. Sedan joggade jag ned i drygt fem minuter. Så hela passet blev 1 timme och drygt 5 minuter. Det blev ett bra pass. Jag är nöjd med den hastighet jag lyckades hålla på intervallerna trots den tidiga tiden på dygnet.
 
Härunder följer en bild på mig när jag precis skulle starta passet. Sedan en bild när jag var klar. Runt 05.00 var det ganska ljust! Tänk för ett tag sedan då var det ju till och med mörkt när man åkte till jobbet...
(null)
(null)
 
Ikväll har jag redan gått och lagt mig även om klockan bara är 21.00. Men jag har ställt klockan tidigt imorgon igen... Den står på 03.45. Jag ska nämligen till gymmet imorgon och köra ett dubbelpass tänkte jag. Även om jag fortfarande känner av nacken, det blev faktiskt lite värre efter mitt pass idag. Det var nog för att det var kallt ute?! Så imorgon em kommer jag nog vara lagom pigg... Du ska jag ta med min store son till doktorn för han har ont i sina hälar. Sedan ska vi hämta lillebror och åka och handla jeans, mössa, joggingskor m.m. till barnen. 
Men jag måste nog erkänna att jag längtar lite till gymmet imorgon. Min favoritpodd har nämligen släpt ett nytt avsnitt. Den med Månström och Ewerlöf. Den ska jag lyssna på när jag springer på bandet!
 
Fortsatt trevlig kväll på er!
Kram

Kommentera inlägget här: