tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Styrketräning, progressiv distans och laddning inför Toughest i Malmö på lördag

Kategori: Allmänt, Toughest - Malmö, progressiv distans, styrketräning

Hej!
 
Igår blev det ett gympass. Lite uppvärmning med lättare vikter och sedan 45 minuter med ben, bål och armar. Det blev ett bra pass.
 
Idag har jag kört ett progressivt löppass. Jag började med 10 minuter lugnt - 10 minuter lungt/medel - 10 minuter medel - 10 minuter hårt - 5 minuter gång - 7-8 minuter jogg. Efter det körde jag för första gången lite löpstyrka ute i 10 minuter. Jag körde det i svagt uppförsbacke. Jag körde enbenshopp, bakåt jämfotahopp, utfallshopp, höga knän och spark i baken. Alla hopp 10 gånger tre och de andra två ungefär 20 meter gånger 3.
 
Imorgon åker jag och min yngsta son till Lund och Malmö. Det ska bli så trevligt att hälsa på min lillebror och hans familj. Min mamma ska ju också med. På lördag ska jag springa toughest. Det ska bli så spännande. Jag är lite nervös måste jag erkänna. Jag har ju kört hinderlopp tidigare men i mindre form utanför Vetlanda. Undrar om jag kommer klara hindren... Men det är ju en kul grej bara så jag får tänka på det så :)
 
Så nu är det bara att ladda mentalt inför lördag!
 
Kram
Kommentera inlägget här: