tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Lugn distans och sista långpasset före Stockholm!

Kategori: Allmänt, lugn distans, långpass

Hej!
 
Oj oj oj vad hände ute i fredags kväll? Det började snöa. Visst de hade sagt det på vädret men man har ju svårt att tro det när det för ett par veckor sedan var sommarväder med bad och grill. Men det svänger snabbt. Jag tycker i och för sig om det! :) Såhär såg det i alla fall ut på vår baksida i fredags eftermiddag.
(null)
(null)
 
I fredags var jag och barnen själva då min man var på personalfest. Först så fikade vi och firade att Wilhelms rum varit klart ett par veckor nu! Vi käkade tacos också. Sedan spelade vi spel alla tre tillsammans så mysigt. Barnen spelade också en omgång schack själva utan att bli osams!!! Bara det! Sedan kollade vi på film. Efter mycket diskussioner blev det "Babybossen". Vi käkade popcorn, chips, grönsaker och dipp. Det var en bra och rolig film! Mysigt också att sitta tillsammans och titta. Sedan lade vi oss runt halv tolv.
(null)
 
Igår var det lördag. Då tog jag med mig min lille son på en lugn distansrunda. Jag mutade honom med att vi skulle köpa lördagsgodis på hemvägen. Det blev 40 minuters lugn jogg. Vädret var skönt, lite kallt men soligt!
(null)
(null)
 
Idag är det söndag. Det blev en tidig uppgång idag. Klockan ringde 04.00. Kändes lite segt men samtidigt vet man hur skönt det är efteråt. Det är också sista långpasset före Stockholm marathon. Jag var på gymmet fem i halv fem. Så jag fick sitta i bilen och vänta fem minuter innan det öppnade. Jag gjorde mig iordning och satte igång. I lurarna lyssnade jag på tre avsnitt av Ewerlöf och Månström min favoritpodd. Tyvärr fick jag lyssna på avsnitt som jag tidigare lyssnat på då det inte kommit några nya :(
Jag körde långpass på bandet. Det blev 3 timmar. Distansen blev 31,6 km. Jag körde i 6 min/km tempo det mesta. Efter halva tiden gjorde jag 5 fartökningar a´4 minuter. Det var inte alls så jobbigt. Mest skönt då man kom upp lite i kroppen med löpsteget. Det blev ett bra pass!
 
(null)
 
Såhär tomt var det på gymmet när jag kom:
(null)
(null)
 
Efter passet i omklädningsrummet.
(null)
 
Nu är jag hemma igen och har duschat och ätit frukost. Nyss kom min man hem från gymmet så nu ska jag lägga mig och vila en stund annars kommer jag inte hålla mig vaken hela dagen.
 
Trevlig söndag på er!
Kram
Kommentera inlägget här: