tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Tidig morgon med stakmaskin och tröskelintervaller på bandet :)

Kategori: Allmänt, stakmaskin, tidig morgon, tröskelintervaller

Hej!
 
Igår eftermiddag/kväll hade jag en plan att åka rullskidor... tyvärr så blev det inte så. Dels kände jag mig lite trött i kroppen efter söndagens långpass och sedan kom det hagelskurar lite då och då. De två anledningarna gjorde att det inte blev något rullskidpass. Utan istället kombinerade jag två pass idag på morgoen.
 
Jag ställde klockan på 03.45, kan låta tokigt och dumt men jag har vant mig. Så några morgonar i veckan funkar det bra att gå upp så tidigt :) Man kan känna sig nöjd hela dagen sedan! Jag gick i alla fall upp då och käkade lite gröt och tog på mig. Sedan cyklade jag till gymmet. Där började jag med 45 minuter på stakmaskinen. Jag körde uppvärming i 15 minuter och sedan 5 intervaller a´4 minuter med två minuters lugnare tempo mellan. Sedan lite nedvarvning i lugnare tempo.
(null)
 
När jag kört klart på stakmaskinen gick jag upp en våning till löpbandet. Där började jag med uppvärming i 10 minuter. Sedan körde jag ett av Malin Ewerlöfs favoritpass som hon pratat om på podden. Jag började med 3 km tröskelintervall på farten 14,1 (4.15min/km), sedan vilade jag i 3 minuter - 2 km tröskelintervall på farten 14,3 (4.11min/km), vilade 2 minuter - 1 km tröskelintervall på farten 14,5 (4.07min/km), vilade 1,5 minuter - 500 meter på farten 14,7 (4.04min/km), vila 1 minut - 500 meter på farten 14,9 (4.01min/km). Det känndes mycket bra. Kände att farten var bra och jag blev inte helt slut. Klart att det var jobbigt i slutet av intervallerna men inte outhärdligt. Jag hade nog kunnat köra lite fortare från början... Eller inte? Får testa nästa gång. Sedan joggade jag ned och gick lite också innan jag stretchade. Hela löppasset blev knappt 53 minuter. Jag håller med Malin det är ett roligt pass. Man lurar sig själv lite när man räknar ned och springer kortare och kortare intervaller.
(null)
 
Innan jag gick och duschade stretchade jag benen lite. Jag är tyvärr mycket dålig på det annars men ibland så! Sedan duschade jag och åkte till jobbet!
(null)
 
Fick föresten reda på idag min starttid till på lördag. Jag ska nämligen springa Toughest i Malmö då. Det ska bli så sjukt spännande. Tror det kommer att bli jobbigt. Men jag tar det som en rolig grej. Ska bli kul att testa hindren, undrar om man klarar dem... Det lär jag ju märka. Men som sagt var det ska bli en otroligt rolig upplevelse! Jag och min yngsta son och min mamma kommer åka. Min man och äldsta son ska vara hemma. Det blir mysigt. Vi ska hälsa på min bror och hans familj som bor i Lund och bo hos dem. Så nu snart så är det dags att börja ladda för lördag.
 
Sov gott!
Kram
Kommentera inlägget här: