tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Förkylning, löpargrupp, styrka, rullskidor, kräftor och långpass

Kategori: Allmänt, Rullskidor, förkylning, kräftfiske, långpass, löpargrupp, styrka

Hej!
 
I början av veckan kände jag mig lite på gränsen till förkyld. Det är många elever och personal på jobbet som är sjuka (förkylda). Men jag kände ändå att jag kunde köra ett pass på måndagen. Det blev på gymmet med progressiva delar a´20 minuter. Hela passet blev 65 minuter. Jag började med 5 minuter i 10 fart - 5 minuter i 11 fart - 5 minuter i 12 fart och 5 minuter i 13 fart. Detta körde jag gåner 3. Sedan 5 minuters nedgång/jogg. Det kändes ok men ingen vidare fart, lite seg. Jag körde även lite bål innan jag duschade i cirka 20 minuter. Sedan blev jag också förkyld. Inte i halsen eller så utan bara i näsan. Kände mig även frusen någon dag men inte så jag behövde ta tablett eller vara hemma från jobbet.
 
På tisdagen åkte vi hem till mina föräldrar. De har nämligen fått en ny familjemedlem. Den heter nu Bosse. Så söt!
(null)
(null)
Barnen älskade honom, speciellt min äldsta kille.
 
I torsdags gjorde jag något superkul. Sån tur var hade jag bara lite förkyldning kvar och kunde jogga ned till en löpargrupp jag ska vara med på i 6 veckor framöver (eller 5, sista kan jag inte). Vi var fyra tjejer och så ledaren. Det var superkul. En bra grupp och en kunnig tränare. Vi fick göra olika övningar. Han tittade även på vad var och en ska tänka på när vi springer. Det var superbra! Jag längtar redan till nästa gång. Själva passet var drygt en timme och joggen fram och tillbaka blev ungefär sammanlagt 25 minuter.
 
I fredags körde jag 35 minuter på gymmet, överkropp.
 
Igår var det lördag. Då tog jag på mig rullskidorna och körde ett pass på 1 timme och 4 minuter. Det var skönt, vädret var underbart. Nu började jag känna mig nästan helt frisk igen.
(null)
 
Både fredag och lördag har vi fiskat kräftor i helgen. Det var supermysigt och gick bra. Vi fick 32 plus 28 stycken.
(null)
 
Idag är det söndag och jag ställde klockan lite väl tidigt för att vara söndag...
(null)
 
Jag tog på mig och gav mig ut. Vi fick tips från tränaren/coatchen i löpargruppen om ett långpass på 60-120 minuter med 3-5 stegringslopp på slutet. Jag körde 120 minuter, det blev 2 mil. Sista 20 minutrarna startade jag ett stegringslopp på 100 meter var tredje minut så det blev 7 stycken. Hela passet kändes bra. Jag höll igen på tempot under hela passet utan stegringsloppen. Det kändes både ont och skönt i benen vid fartökningarna. Jag tänkte också på det coatchen sa att jag behöver få fram höften när jag springer. Då känns det mer som man får farten framåt. Jag körde också lite rörlighet som han sade.
(null)
Under passet lyssnade jag också på en podd jag har hittat. Den är superbra och heter "on the run". De avsnitten kommer mycket oftare än Ewerlöf och Månström. Jag har också många att lyssna ifatt!
 
Hoppas ni haft en bra helg!
 
Kram
Kommentera inlägget här: