tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Styrketräning och liten formtoppning

Kategori: Allmänt, Löpning, backintervaller, intervaller, styrketräning

Hej! 

Igår var jag på gymmet och körde ett styrkepass. Det tog 45 min och jag körde armar, mage, rygg och lite baksida lår. Efter det åkte jag tillbaka och hade föräldramöte med min nya klass, en etta. Det ska bli så kul och spännande! 
(null)

(null)

Idag körde jag ett löppass. Jag började med uppvärmning i ca 15 minuter. Sedan körde jag fyra 200 meters intervaller, lite stå och gåvila mellan. Efter det åtta 100 meters intervallet, kort vila mellan ca 15 sek. Sedan joggade jag en stund och stannade vid en kort backe på 70-80 meter. Där körde jag 7 ryck upp med gå och joggvila ned. Sedan joggade jag hem. I den joggen körde jag 8 "starter". Luta fram och upp på tå de första metrarna för art få fart. 
Hela passet blev ca 45 min. 
Detta formtoppningspass körde jag för att på fredag ska jag köra Vetlanda city lopp. Det är en mil. Så det blir en snabbdistans. En mil är nig nästan den värsta distansen! 😬
Men det ska ändå bli kul, barnen ska också springa!
Kram!

Text kommer

Kategori: Allmänt, Löpning

Hej!
 
Vad tiden går, jag hinner inte med att skriva om träningspassen...
I helgen körde jag ett intervallpass. Hela passet var i 1.26.35 och jag hann nästan 18 km. Jag började med uppvärmning och sedan körde jag 4 min intervall - joggvila 2 minuter - 3 min intervall - joggvila 1,5 minuter - 2 minuter intervall - joggvila 1 minut - 1 min intervall - joggvila 30 sek - 30 sek intervall - joggvila 30 sek. Sedan körde jag allt igen fast omvänd ordning och sedan allt en sista gång samma ordning som första gången. Så det blev som en trappintervall.
 
(null)
 
(null)

Igår körde jag också ett löppass. Då var jag ute i 2 timmar och 15 minuter. Jag började med en uppvärming. Sedan körde jag backintervaller. Backen var 400 meter och tog 2 minuter att springa upp för. Jag körde i set om tre gånger och upprepade setten tre gånger. Så tre gånger tre, alltså nio backar. Sedan nedjogg. Under nedjoggen så stannade jag fem gånger och gjorde 20 armhävningar varje gång.
Det blev ett bra pass!
 
(null)
 
(null)

Ha det bra!
 
Kram

Dubbelpass :)

Kategori: Allmänt, dubbelpass, progressiv distans, styrketräning

Hej!
 
Igår körde jag ett dubbelpass på morgonen. Det var skönt, det var ett tag sedan jag var på gymmet och körde styrketräning (det käns idag).
 
Jag började med att köra på bandet. Först 15 minuter i 10 fart (6min/km) sedan 15 minuter i 12 fart (5min/km) sedan 15 minuter i 13 fart (4.40min/km) och sedan 15 minuter i 14 fart(4.20min/km). Det var jobbigt och svetten bara rann. Sedan joggade jag ned i cirka 6 minuter. Tycker nog att dessa progressiva distanspass är de jobbigaste mentalt att genomföra. Men efteråt är det skönt!
Sedan körde jag styrketräning i en timme och 20 minuter. Jag körde hela kroppen, armar, mage, rygg och ben.
  (null)

(null)

När jag kom hem härom dagen så låg detta på vår uppfart :) Det var svårt att komma fram, jag fick gräva en gång för mig och cykeln för att komma fram och in i garaget. Vi har beställt det då vi håller på att gräva för ett växthus på tomten och detta behövs att fylla upp med.
 
Trevlig helg!
Kram