tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Hårdträning på gymmet och en fantasktisk man!

Kategori: Allmänt, styrketräning, träningsschema

(null)

Hej!
 
Idag på morgonen har jag varit på gymmet och kört ett hårt styrketräningspass. Jag körde både överkropp, mage, rygg och lite ben. Först uppvärmning i 5 minuter och sedan ett pass på 1 timme och 10 minuter. Det var skönt.
 
Igår skulle jag eventuellt ha börjat i en liten träningsgrupp med fokus mot swimrun och sjöloppet här i Eksjö. Tyvärr så blev det inte så. När informationen om gruppen kom ut så skulle man få rabatt på anmälan till loppet. Då jag redan hade anmält mig så undrade jag om man kunde få dra av rabatten ändå. Jag fick lite olika svar och tillslut skulle de diskutera det. Jag fick sedan för någon dag sedan reda på att träningen skulle börja igår och skickade då mail och frågade hur det  blev med rabatten. Jag fick tyvärr inte tillgodoräkna mig hela rabatten enligt det som stod på hemsidan. De hade skrivit mycket otydligt. Då kände jag att det var inte värt de pengarna som de ville ha. Självklart förstår jag att de har omkostnader men jag tyckte inte att för mig att det var värt det. Så tyvärr blev det inget. Man skulle få utveckla både sin löpning och sin simning. Jag kan redan mycket om löpningen även om det hade varit kul att träna i en grupp med andra. Det var simningen jag behöver mer hjälp med. Och till det priset för två simtillfällen var lite mycket. Men så är det ibland, tyvärr...
 
Igår var jag lite sådär trött på träningen i och med detta. Jag visste inte riktigt hur och vad jag skulle träna och varför. Det är här min man kommer in. Han frågade mig vad jag vill med träningen. Detta har för mig varit en svår fråga och en fråga som jag har funderat på många gånger. Men jag känner ändå att mitt mål ska vara att bli bättre på distanser mellan 2-4,5 mil ungefär i varierande terräng, både asfalt och i skogen. Han hjälpte mig då med ett grovupplägg till veckoschema. Jag kommer att köra ett gympass i veckan, ett simpass och tre löppass. Löppassen kommer att vara kvalité. Ett kommer att vara någon form av intervaller, ett någon form av snabbdistans alternativt backträning och det sista ett långpass från 1,5 timmar upp till 4 timmar. Vad tror ni andra om detta upplägget? Har ni några andra tips?
Jag kör igång med detta i nästa vecka. Denna veckan har jag påsklov och tar det lite som det kommer.
 
Idag känns det jättebra! Det är tur att man har kloka och snälla människor omkring sig som kan leda en på rätt väg när man själv blir osäker på saker och ting!
 
Kram

Kommentera inlägget här: