tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Soligt och härligt med fler dagars bra träningspass!

Kategori: Allmänt, långpass

(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Hejsan!
 
Vilket härligt veckoslut det hittills har varit! Sol, värme, umgås med familjen och bra träningar! :)
 
I onsdags hade jag ju vilodag då åkte jag, barnen och en kompis till min äldsta son på utflykt till en hinderbana och sedan till bokskogen i Qvensås. I bokskogen byggde vi koja som vi sedan fikade i. Det var supermysigt!
 
I torsdags ställde jag klockan lite tidigare än vanligt. Jag käkade frukost, hjälpte till lite med barnen och sedan åkte jag till simhallen och körde ett pass på ca 40 minuter crawl. Jag fattar inte, jag är så himla långsam när jag crawlar. Kommer ej ihåg tiden nu men jag ligger på mellan 25-30 minuter per km... Ja ja jag tränade i alla fall med och utan paddlar och lite teknikövningar. Sedan arbetade jag hela dagen. Efter jobbet bytte jag om och cyklade ut till Brännemon som ligger ca 2 km norr om Eksjö (det är motionsslingor i skogen). Där började jag med uppvärmning och för att få lite längd på passet med 5:an på ca 27 minuter. Sedan körde jag tröskelintervaller. Ett pass jag har fått tips om på Ewerlöf och Månströms podd. Faktiskt ett av Malins favoritpass har hon sagt. Jag började med 3 km tröskelfart (13 minuter), sedan vilade jag i gåvila 5 minuter - 2 km i tröskelfart (8.46) - gåvila 5 minuter - 1 km i tröskelfart (4:06) - 5 min gåvila - 500 meter i tröskelfart (1.56) - 3 min gåvila - 500 meter i tröskelfart (1.53) - 3 min gåvila - drygt 13 minuter nedjogg varvat med gång var tredje minut. Hela passet tog ungefär 1 timme och 32 minuter. Jag är faktiskt väldigt nöjd med mina tider med tanke på att det var i terräng. Tappade väll lite på 2:an men inte jättefarligt. Det passet får det bli fler gånger även om det var jobbigt mentalt i början. Men på slutet kändes ju 1 km och 500 meter som ingenting. Efter det var jag nöjd och cyklade hem.
 
Igår hade jag vilodag men idag är det lördag och jag har kört ett långpass på morgonen. Jag gick upp klockan 05.00 och gav mig iväg klockan 06.00 cirka. Det var en härlig morgon med soluppgång. Jag sprang hela passet i ett jämnt tempo. Jag var ute i 3.30 drygt och körde 36 km ungefär. Idag lyssnade jag på Månströms senaste avsnitt av Marathon podden. Det handlade om mentalt tänkande under lopp. Kände att jag har kommit längre i mitt tänkande än vad de pratade om där. Men de pratade om ett väldigt klokt citat som handlade om att man ser vad alla andra gör på deras utsida och försöker sedan omvandla allas "utsida" till att funka i sin insida. Man ser ju bara vad alla andra gör inte hur de mår... Klokt tycker jag. Precis som på jobbet man kan inte titta på alla andra och tänka att man ska göra som den den och den. Det går inte man är bara en person. Sedan lyssnade jag på Stockholm Marathons egen nya  podd om just Stockholm Marathon. Den har kommit i tre delar än så länge. Den första handlar om just Stockholm Marathon. Om dess historia och bansträckning. Det var mycket intressant. Avsnitt två handlade om mat och uppladdning inför lopp och det tredje handlade om löparskor. Mycket bra upplägg på programmen med intervjuer av flera stora förebilder inom löpning. Man fick verkligen inspiration! Så lyssna på det om du springer inte bara långdistans, det kan vara intressant annars också!
 
Imorgon har jag vila igen. Även om jag inte känner mig så sliten av passet idag så behöver kroppen återhämtning för att kunna tillgodose sig träningen också!
 
Denna veckan precis som förra blev alla planerade pass gjorda! Det gör att man känner sig stark!
 
Fortsatt trevlig helg alla!
 
Kram
 
Kommentera inlägget här: