tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Rekordtid på 15 km i Brännemo 😃

Kategori: Allmänt

Hej!

Idag på förmiddagen cyklade jag ut till Brännemo! Det ligger ca 3km norr om Eksjö. Det är ett spår i terräng med olika distanser. Jag började med att värma upp på 5 km på ca 26 min och 30 sek. Sedan drack jag lite. Jag passerade två andra löpare på slutet varav en yngre kille sa när han kom imål efter mig att han blev knäckt när jag sorang förbi för att det såg så lätt ut 😅 Jag sa inte att det var uppvärmning och att jag nu skulle ge mig it på 15 km i hård fart... 
som sagt var sedan sorang jag 15 kmaren i hård fart. Det blev personligt rekord på den rundan 😃 Jag hade sedan tidigare för många år sedan sprungit på 1 timme 9 minuter och 11 sekunder. Nu sprang jag in på 1 timme 8 minuter och 14 sekunder. Så nöjd! 
Sedan joggande jag ned i 15 minuter. Totalt blev det 1 timme 50 minuter och 41 sekunder. 
På eftermiddagen började det hagla hemma. Jag var ute och gick en promenad med en vän efteråt och tog kortet under här. 
 

(null)

Kram!
Kommentera inlägget här: