tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Progressiva intervaller och styrketräning

Kategori: Allmänt, morgonträning, progressiva intervaller, styrketräning

Hej!
 
Tyvärr inga bilder denna gången...
 
Igår måndag så körde jag ett progressivt intervallpass efter jobbet. Jag började med 10 minuter lugnt sedan 10 minuter medel och 10 minter hårt. Sedan upprepade jag det en gång till. Så hela passet blev en timme. Det var lite segt men ändå härligt i ett snölandskap :) Jag testade också mina nya icebug skor som jag vann på Höga kusten trail i sensomras. De fungerade kanonbra! Det var verkligen skillnad mot ett par vanliga löparskor! Det var så bra fäste. Jag har egentligen aldrig haft problem med fästet tidigare men visst man har väll saktat ned i kurvor och trippat lite. Det behövde man inte göra nu. Eller sakta ned lite i kurvor gjorde jag nog men inte som tidigare. Det känndes verkligen kanonbra! Hoppas nu snön ligger kvar så jag får användning för dem fler gånger!
 
Idag på morgonen gick jag upp klockan 04.30 och tog på mig, packade det sista (hade förberett det mesta igår kväll) och cyklade iväg till gymmet. Redan hemma kände jag mig seg men det brukar man göra när man går upp så tidigt. Det brukar släppa när man kommer igång på gymmet. Jag började med fem minuter uppvärmning på crosstrainern. Sedan körde jag ett pass med armar, ben och bål. Det var segt genom hela passet. Jag höll på i 55 minuter. Men jag genomförde det i alla fall även om det inte blev kanske  med lika hög intensitet som det brukar vara. Efterråt tog jag en snabb bastu och cyklade sedan vidare till jobbet.
 
Under resten av dagen har jag känt mig pigg! Tänkte ett tag att det är nog någon förkylning på g eller att det jag kände i söndags inte hade släppt helt i och med att segheten höll sig kvar genom hela passet. Men som sagt var det verkar lugnt!
 
Hoppas ni andra klarat er utan sjukdomar och förkylningar!
 
Kram
Kommentera inlägget här: