tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Sommarlov och extrajobb

Kategori: Allmänt, intervaller

Hej!
 
Äntligen sommarlov! Känns lite konstigt då det hela tiden har känts så långt borta och nu är man helt plötsligt här. Nu gäller det att njuta, sova länge på morgonen och bara vila upp sig. Självklart göra roliga och spontana saker också!
 
I måndags så körde jag en lättare jogg på drygt 30 minuter för att komma igång efter sjöloppet. I torsdags körde jag ett hårt pass på 1 timme och 32 minuter. Jag började med 15 minuters uppvärmning, sedan körde jag 10 gånger 4 minuter och 30 sekunder. Tänker att det blev ungefär 1 km. Mellan varje intervall så körde jag joggvila i 2 min och 30 sek. Det var jobbigt. Sedan blev det cirka 5 minuter nedjogg. Efteråt mådde jag lite dåligt, jag tog nog ut mig ordentligt. Men det gick över efter lite energi och ett par toalettbesök :)
 
Sedan på torsdagen så åkte jag till min pappas affär. De har varit bortresta (men är nu hemma) så jag skulle hjälpa honom med affären i två dagar. Det var lärorikt, svårt och spännande. Det blev många frågor om färg och allt möjligt. Jag hade pappa per telefon när det behövdes son tur var :). Jag fick lära mig både om färgbrytningar och rödfärgens historia och mycket mer. Bild under från hans affär.
 
(null)

Idag fredag är det ju midsommarafton. Den dagen har jag tillbringat med familjen. Vi har bl.a. varit på gymmet under eftermiddagen och kört en bra pass. Det blev drygt en timme. Jag körde armar, mage, lite rygg och lite ben. Efter passet bastade vi, sedan åkte vi hem och käkade jordgubbstårta. Sedan målade vi en midsommarstång som vi satte blommor på som vi sedan dansade runt. Vi käkade också grillat!
 
  (null)

 
Trevlig fortsatt midsommar alla!
 
Kramar

Kommentera inlägget här: