tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Tidig morgon :)

Kategori: Allmänt, morgonträning

(null)
 
Hej!
 
Idag ringde klockan 04.15, det var mörkt och kallt...
Men det var det helt klart värt. Alltså att stiga upp tidigt och ge sig ut i kylan under månens sken! Eller några gatlampor lös också :) Men det kändes så!
Jag tittade på termometern och den visade -11.1 när jag sedan kom ned mot centrum så var det -14. Det blev frost i ögonfransarna och på handskarna. Men som jag skrev innan det var ändå en härlig löptur. Jag var ute i 1 timme och 15 minuter. Först körde jag en uppvärmning och sedan 4 minuters intervaller. Två serier a´ 4 intervaller. Med joggvila mellan. Körde två minuter joggvila mellan och mellan de två serierna körde jag fem minuter joggvila. Jag brukar för det mesta köra joggvila mellan intervallerna med några undantag. Men idag kändes det alldeles för kallt för att köra stå eller gåvila.
När jag kom in kände jag mig nöjd, det är så härligt att träna på morgonen. Man har gjort det, blir pigg och nöjd hela dagen.
Igår var jag på gymmet och körde ett styrketräningspass på 45 minuter. Då körde jag överkropp, mage, rygg och armar. Hade lite träningsvärk från det idag men det är bara skönt :)
 
Hoppas alla har haft en bra start på dagen och en fortsatt bra dag!
 
Kram
 
Kommentera inlägget här: