tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Träningsschema, progressiv distans och styrketräning

Kategori: Allmänt, progressiv distans, styrketräning, träningsschema

Hej!
 
I helgen hade jag lite känningar i halsen igen, som jag hade innan Kanarieöarna resan. Så på söndagen så tog jag en promenad. Det var skönt att komma ut och det är fint i skogen nu med alla höstfärger. Solen hade tyvärr hunnit gå ned när jag gav mig iväg och det började skymma men det gjorde inte så mycket...
 
(null)
 
Under promenaden funderade jag på min framtida träning. Det jag skulle bestämt under resan. Jag blev lite klokare under min promenad. I huvudet målade jag upp ett träningsschema med fyra rullande veckor. När jag sedan kom hem så fick jag ned det på datorn och skrev sedan ut det. Så får vi se om det blir bra och jag kan hålla mig till det. Men det känns ok så jag tror att det kommer att gå :)
 
(null)
Som ni ser är det redan en ruta som är grönmarkerad. Det var så att i måndags startade jag med schemat och då körde jag en progressiv distans inne i stan medan sonen var på scouter. Jag började med 15 minuter lugn jobb, 15 minuter medelfart, 15 min medelhård fart, 10 min hård fart och avslutade med 10 min lugn fart. Det blev ett pass på 1 timme och 5 minuter. Det kändes bra men jag var lite seg.
 
Sedan igår onsdag efter jobbet så körde jag ett styrketräningspass på gymmet. Det blev armar, mage, rygg och lite ben. Passet var i 50 minuter.
 
Idag är tanken att jag efter jobbet ska gå och simma! Så än håller jag mig till schemat!
 
Kram
Kommentera inlägget här: