tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Styrketräning och backintervaller

Kategori: Allmänt, backintervaller, styrketräning, träning

Hej!
 
I söndags kväll efter att ha läst saga för barnen så drog jag på mig träningskläderna och åkte till gymmet. Det var lite motigt och segt att komma iväg! Men man vet ju att man blir nöjd efteråt. Det blev jag verkligen! Det blev det bästa gympasset på länge. Tror det kan bero lite på att jag hade ingen tid att passa. Barnen hade lagt sig och ingen utom i så fall min man väntade på mig. Jag kunde träna i lugn och ro. Det var inte heller så mycket folk på gymmet så jag kunde använda flera maskiner samtidigt. Jag körde armar, ben, mage och rygg som vanligt, det tog cirka en timme. Som uppvärmning blev det crosstrainern i 5 minuter. Härligt pass med mycket energi! Så här såg det ut efter passet, rätt så tomt på folk som ni ser.
 
(null)
 
 Sedan igår var det ju måndag. Jag började känna av träningsverken från mitt gympass jag skrev om ovan. Men jag hade ju precis börjat på nästa vecka i mitt nya träningsschema. Så efter jobbet (farfar hade hämtat barnen) så åkte jag till gymmet. Jag skulle köra ett löppass på bandet. Det var mycket folk där på eftermiddagen. Det var precis ett löpband som blev ledigt när jag kom. Jag började med 10 minuters lugn jogg som uppvärmning i framfart. Sedan körde jag tre minuter i 10-12 fart men en lutning av 8. Det upprepade jag sex gånger. Mellan varje körde jag två minuter jogg i samma fart. Sedan körde jag tre backintervaller med samma lutning fast i tolv fart. Efter det körde jag tre stycken 30 sekunders intervaller i samma lutning men i 13 fart med 30 sekunders joggvila mellan. Jag avslutade med lite nedJogg. Det blev ett tufft pass och jag svettades som en gris efteråt. Jag körde några rörlighetsövningar innan jag gick och duschade. 
 
Bilden under här är när jag precis är klar med passet! 
(null)
 
 så här svettig blir man när man har sprungit backintervaller på löpbandet, härligt. Även att jag tog det lugnt i duschen så eftersvettades jag som en gris! 
(null)
 
Kram!
Kommentera inlägget här: