tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

Bröllop i Danmark inkl långpass med fartökning och backar + snabbdistanspass på bandet :)

Kategori: Allmänt, bröllop, långpass, snabbdistans

Hej!
 
Jag har haft en helt underbar helg! Jag och min familj reste till Danmark där min bror skulle gifta sig. Vi hade tur och åkte med färjan från Göteborg till Fredrikshavn klockan 9 på morgonen. De senare färjorna var inställda och gick inte... Så mina kusiner fick åka runt och min morbror och hans fru fick ta färjan på lördags morgonen och komma direkt till kyrkan. Det var ett superfint bröllop. Man fick tårar i ögonen fler gånger! Jag är så glad att vi fick vara med på detta! Så bra ordnat också! Både för vuxna men speciellt för barnen. Med lekhörna vid middagen, virkade gosedjur och "aktivitetspåse" till varje barn på borden. Tyvärr spydde min son strax före middagen så min man och han fick vara på rummet nästan hela kvällen. Jag fick gå med mat till honom. Han blev pigg och åt när han sovit lite. Så det var nog en blandning mellan nervositet och ätit för många korv med bröd.
(null)
På lördagsmorgonen innan frukost gick jag upp strax före klockan 06.00 och gav mig ut på en löparrunda. Det var mörkt när jag började så jag sprang fram och tillbaka på vägen utanför till att börja med.
(null)
Det var en väldigt fin morgon när solen gick upp. Sedan varierade vädret mycket under turen. Ett tag öste regnet ned...
(null)
Jag sprang förbi en vikingeby som det stod på skylten.
 
(null)
Sedan sprang jag genom en bokskog. Det var mycket mysigt och fint. Där fanns också en inhängnad för jag tror att det var hjortar.
Efter en timme körde jag en fartökning i 40 minuter. Det gick bra! Lite seg var jag men jag orkade ändå hålla hyfsat tempo. Det är ju alltid kul att springa någonstans där man inte är van :)
 
(null)
 
(null)
I den här backen körde jag fem ryck i slutet av passet. Den var lång. Det tog mellan 2.30 till 2.40 att springa upp en gång. Den var jobbig men bra!
Efter den backen så joggade jag ned i cirka fem minuter innan jag var klar med passet. Det blev ett ganska långt pass på 2.26. Det innehöll både fartökning och backar. Så får väll säga att det blev riktigt bra kvalitet.
 
(null)
De här två fina djuren hade bruden (min brors fru) virkat till tårtan. Det var supergulliga! Typ olika sådana hade hon virkat till alla barnen också. Mina söner fick en bläckfisk och en groda!
 
(null)
Vi fick bo på olika sätt under helgen. Några bodde i tält andra i sovsalar eller husvagn. Men vi som hade barn blev prioriterade. Vi fick bo i huvudbyggnaden. Det var som hotellrum. Vi hade en dubbelsäng och badrum. Här är utsikten vi hade från rummet ut mot fjorden! Så fint!
 
(null)
När vi åkte hem med färjan på söndagen så åt vi mat. Det var dyrt men mycket gott. Det var buffé med förrätt, huvudrätter, efterrätter och salladsbord. Det var inte lite av varje heller. De som ville kunde ta vin och öl till maten också.
(null)
Barnen fick göra en sak i spelhallen. De valde denna. Den brukar de testa i Idre i fjällen också. Den skakar och det blåser i den.
 
(null)
(null)
På de två bilderna över här är vi precis på slutet av båtresan. Man ser Göteborg i bakgrunden.
(null)
 
(null)
Idag på morgonen ställde jag klockan på 04.00. Skulle ha tränat igår kväll men var så trött då... Jag var i alla fall på gymmet idag klockan 04.30 när det öppnar. Då gjorde jag mig iordning och ställde mig på bandet. Jag värmde upp i 10 (6min/km) och 12 (5min/km) fart i fem minuter. Sedan körde jag snabbdistans i 15 km. Jag körde på 13 fart (4.40min/km) men under kilometer 7, 10 och 13 körde jag i 14 fart (4.20 min/km). Sedan joggade jag ned i typ drygt fem minuter. Det blev ett jättebra fartpass inför lördagens Lidingölopp. Hela passet blev som ni kan se ovan i 80 minuter och det blev 16.6 km långt.
 
Hoppas ni har haft en bra helg!
 
Kram
Kommentera inlägget här: