tinzzz.blogg.se

Jag har startat min blogg för att inspirera andra till träning, främst löpning. Men också för att få tips och inspiration från andra! Motton: Aldrig ge upp och när det gör ont och är jobbigt det är då det ger som mest!

En vecka på Teneriffa!

Kategori: Allmänt, Siam Park, Teneriffa, backintervaller, badland, distans med backar, intervaller, regn/sol, semester, styrketräning

Hej!

Nu är jag hemma igen efter en härlig vecka på Teneriffa. Vädret kunde varit bättre men ändå skönt och avkopplande! Det är därför det varit fattigt med inlägg senaste veckan. Vi åkte dit förra tisdagen. Vi flög från Växjö, smidigt att inte behöva åka bil så långt. Vi var framme på hotellet tidig förmiddag.

Under veckan har vi badat, lekt, njutit, ätit och slappat. Det har varit som sagt var en bra vecka. Vi hade totalt 1,5 soldagar och 2 regndagar och resten moln men ok. Det var väldigt varmt, runt 30 grader under veckan så det var inte hela världen. Vädret kan man ju tyvärr inte styra över. Vi slapp ju smörja oss så mycket med solcreme.

Här badar vi i poolen. Ni ser min son och min mor.
(null)

Hotellet i bodde på hette Costa Los Gigantes. Det var perfekt. Vi hade all inclusive, vilket gör att man tröttnar lite på maten på slutet. Men maten var mycket bra. Det fanns också väldigt mycket att göra under dagarna på hotellet. Man kunde gå höghöjdsbana, spela fotboll, minigolf, tennis, basket det var också massa aktiviteter vid poolen. Ett hotell jag absolut rektomenderar! Tyvärr var stranden inte alls bra...

Under veckan hanna jag med att träna en hel del också!
I början av veckan körde jag ett distanspass. Det var väldigt backigt så det blev lite naturliga intervaller. Passet blev på 1 timme och 3 minuter. Det är kul och spännande att upptäcka nya platser på detta sättet! Här är en bild nere vid havet där jag sprang.

(null)

Nästa pass jag körde blev intervaller på hotellets löpband på gymmet. Jag körde först uppvärmning sedan 8 gånger 4 minuter. Jag körde i 4.14 min/km fart (14,3) med 1 i lutning. Sedan vilade jag 1 minut med stilla och gång sedan körde jag en ny. Efter det körde jag nedjogg. Hela passet blev 1 timme långt. Det var svettigt. Jag körde det på eftermiddagen och på slutet hade jag solen rakt i ansiktet. Men utsikten över havet gick inte att klaga på, den var fantastisk! På första bilden springer jag och på andra är jag klar med passet!

Mitt nästa pass blev ett styrketräningspass på 45 minuter på hotellets gym. Det var ett bra gym. Ganska slitet men allt man behövde fanns! Ett bra pass för överkroppen blev det.

Nästa blev ytterligare ett distanspass med lite naturliga inslag av backar på grund av terrängen. Jag sprang till en annan by bredvid och ned till den hamnen. Det var inget bra väder den dagen, regn, regn och regn som ni ser på bilderna. Det regnar inte lite heller när det väl börjar. Det passet blev i alla fall på 48 minuter.
(null)

Mitt sista pass på Teneriffa blev ett backintervallpass på 46 minuter. Först värmde jag upp. Sedan körde jag 4 backar gånger 1,5 minuter och 6 backar gånger 30 sekunder. Jag tycker själv att det låter lite lite men så blev det i alla fall. Det kändes tillräckligt. Jag var nog både lite sliten efter ändå ganska mycket träning under veckan och det var ju varmt i luften.

Så totalt under veckan som var 6 dagar på plats om man bortser från ankomstdagen och hemresedagen fick jag till 5 ordentliga pass vilket jag tycker är helt ok!

Man äter ju väldigt mycket på ett sådant här all inclusivehotell så man behöver röra på sig för att må bra! Här är min frukost varje dag. Först en tallrik med lite nyttiga saker och sedan lite efterrätt på det :)
(null)

Vi var föresten en dag i vattenlandet "Siam Park" också. Det tyckte jag var riktigt kul! Det fanns mycket skoj att åka där. Jag ville åka mest. Min äldsta son en del så han hängde på och min yngsta son lite. Men det var absolut värt ett besök.

Efter middagarna gick vi och satte oss och pratade, tog drinkar och bara hade det bra. Barnen roade sig i spelhallen. Här en bild på ett par goda drinkar.

Vi hade ett underbart fint hotellrum eller lägenhet. Det var så stort med två våningar. På första våningen var det en toalett med dusch och tv och bäddsoffa. På andra våningen var det tv, dubbelsäng och badrum med badkar. Här under ser ni utsikten från vår ballkong på andra våningen. Det var väldigt fin solnedgång därifrån som ni ser!
(null)

För att summera veckan har den varit kanon! Jag längtar redan till nästa resa...